Jump to content

Eldre og erfaren, men hva med båtvett? (Manglende båtfører bevis)

Knallipadden

Recommended Posts

Captain Chaos skrev 39 minutter siden:

Jeg skjønner at en person født før 79 KAN kjøpe skute i 40+ fot klassen, men jeg tror det er uproblematisk få personer som har baller nok til å gjøre dette med 0 kompetanse.

Heilt enig med deg i at dette er nok ikkje noko stort problem. Dei fleste med båtar i den størrelsen har nok god kontroll på å føre båt. 
Poenget mitt var berre at det er lovleg, og at ein obligatorisk båtførarprøve kan vere ein måte å få nye båtfolk til å lære meir om det å ferdes sikkert på sjøen. 

Ja, jeg støtter en obligatorisk prøve, men ser lenger ingen grunn til å rokke ved aldersbestemmelsen som er satt. Jeg tror det vil være et minimum "nye" båtbrukere i aldersgruppen før 79, og jeg håper de få nye i denne aldersgruppen skaffer seg nødvendig kompetanse. En og annen "idiot" vil sikkert komme til men det finnes "idioter" blant de med god kompetanse også....

Høne, øl og hornmusikk!

Guest Avmønstret#
Framtia skrev for 2 timer siden:

Kan nok oppfattes som virring for de som legger terrenget til grunn, og ikke vindretningen (noe seilere må for kunne dra nytte av "motoren"). 

Jeg tror, og nå banner jeg sikkert i kjærka, dette handler om holdning. Hvis man ikke vil bruke fem minutter på å forstå noe enkelt så vil man aldri forstå det. Da kan man også fortsette å fortelle historier om "pinnebåter" som "virrer rundt" i godt lag sammen med "sine". ;-)

Dette er så enkelt at det ikke handler om evne til forstå men viljen til å ikke ville forstå. 

--

Hvis man vil ferdes på sjøen sammen med andre båter på en komfortabel og trygg måte så bruker man de fem minuttene på å skjønne adferden til båtene man ferdes sammen med. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...