ydalir Startet 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2018 (redigert) Skal lage ny "guardrail" foran rattpidestalen. Så jeg trenger å få bøyd et 25mm syrefast rør. Røret må bøyes 180 grader. Noen som vet om en, mekaniker, smed, rørlegger eller annet som kan hjelpe meg her? Redigert 19.Mars.2018 av ydalir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gregor Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Hva med å kjøpe sveisebend og sveise rør inn på disse i steden? Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
ydalir Svart 19.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 nja, jeg vil jo ha en jevn pen helthetlig bøy.. men takk for forslag :-) Sitér dette innlegget Link to post
vifmann Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Jeg ville hørt med Skjerden Mekaniske verksted, ligger i Brobekkveien Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Et 25mm syrefast stålrør, det 25mm syrefaste stålrøret, flere 25mm syrefaste stålrør, alle de 25mm syrefaste stålrørene :) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Gunga Din Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Komodo Svart 20.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2018 Dagens Nå som stålrør er bøyd i fire former, hvilken radius trenger du? Hvis du vil ha en skarp bøy holder jeg en kapp på forslaget til gregor. En pen tig-sveis, så polering, da får du et sprekt resultat Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Dette har heilt sikkert Komodo betre greie på enn meg, men eg fekk ein lokal røyrlegger til å bøye tilsvarande dimmensjon. Dimmensjonen er for liten til å favorisere sveis. Mykje enklare å bøye enn sveising og polering. Og røyrleggrar finn me flust av. Det er verre å finne nokon som kan pen tig-sveising. Sitér dette innlegget Link to post
gregor Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Kan få det ganske så pent ved og sveise og slipe til også polere også, men ja det er jo bare en radius på bend :) Som en nevnte over her så tipper jeg skjerdens fikser det.. De har nok rør også :) Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
Chiefengineer Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Eihver sjappe med elektrohydraulisk rørbøyeutstyr fikser dette. Men som nevnt over kommer det jo løsningen an på rørdiameter etc, det kan jo finnes andre, gode løsninger som tig-sveising av rørbend. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.