Captain Chaos Startet 21.Mars.2018 Del på Facebook Startet 21.Mars.2018 Hei! Jeg driver nå å installerer en Webasto Air Top 5500 i båten. Det meste løser seg, men jeg har har en liten utfordring. På grunn av plasseringen jeg har valgt for varmer så har jeg en liten utfordring med eksosrøret. Det er en viss fare for kontakt eller svært liten avstand mellom eksosrøret / lyddemper og luftrørene fra aircondition anlegg som står i samme skott/rom. Jeg veit ikke hva disse tåler av temperatur. Derfor kunne jeg tenkt meg å isolere eksosen slik at man får dette brannsikkert, hvis dette er mulig da. Kan man bruke "eksosbandage" i mange runder? Eller annen egnet isolasjon? Hvor lavt ned kan man få temperaturen ned med noe slikt? For eksempel berøringssikkert? /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Smurfen Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Hei Har eksos bandage på eksos til varmer i min båt og der ligger eksos fra varmer inntil glassfiber uten noen merker så skal funke bra det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Jeg har en slik type slange på min Eber, da kan jeg holde rundt den svarte delen av slangen selv om den har gått i 2 timer. https://www.maritim.no/eberspacher-eksosslange-30mm-m-lyddemper-300cm#.WrJB1_nwbcs Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 @Morten1989 Den løsningen så jo gull ut. Synd jeg allerede hadde kjøpt Webasto sitt eksoskit med lyddemper, min variant er bare tynt stål. Hvis jeg ikke finner noen rimeligere løsning går jeg for denne. @Smurfen Jeg har nå gått til innkjøp av bandage. Fikk et tips om en bandage type som reduserer overflate/strålingsvarme med "opp til" 70%. Brukt i racing. Jeg prøver dette i første omgang og poster resultatet her. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Morten1989 Svart 22.Mars.2018 Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Vi brukte eksosbandasje på Rallybilen jeg er med på, vi hadde problemer med at eksosen ble varm, også smittet varmen over på dynamoen, så vi fikk ikke lading, dette ploblemet gikk vekk da vi bandasjerte eksosen ut fra manifolden. har ikke målt hvor mange % det ble redusert men det var betydlig forskjell. Man kan vel bygge på med flere lag med eksos bandasje hvis ikke virkningsgraden er stor nok? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Jøss, er du med på Rallybil også :) Har selv vært kartleser og kjørt selv en del år. Lagt opp nå. Vi også bandasjerte rundt manifold og hele veien ned i 4-2-1 grenen, og det gir også litt mer fres i motoren :) Jeg kjøpte nok bandasje så jeg kan legge 2-3 lag :) Så jeg har troen Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Morten1989 Svart 22.Mars.2018 Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Captain Chaos skrev 8 minutter siden: og det gir også litt mer fres i motoren :) Ja jeg er og kartleser og mekaniker :) Visste ikke at det ga mer fres i bilen også :P Kansje derfor vi kjørte av veien det Rallyet som kom etter vi bandasjerte https://www.youtube.com/watch?v=0JzwvaKQUDI spol til 21:15 :P blå volvo.. PS beklager hvis jeg ødelegger tråden din med rally :P , da sakl jeg slette kommentaren :P Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Et lite apropos med Rallyprat kan da umulig skade Det var god lading i svingen der! Får håpe det ikke var notefeil fra kartleseren da .. :D Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Morten1989 Svart 22.Mars.2018 Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Captain Chaos skrev 26 minutter siden: Får håpe det ikke var notefeil fra kartleseren da .. :D Tror nok han hadde på seg vernesko, han sjåføren Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mars.2018 Del på Facebook Svart 23.Mars.2018 Morten1989 skrev for 21 timer siden: Ja jeg er og kartleser og mekaniker :) Visste ikke at det ga mer fres i bilen også :P Kanskje vi må ha en egen rallytråd. Har aldri kjørt eller vært kartleser men var med som mekaniker og sjåfør på følgebil på et par Finnskogrally i sin tid. Fy... f. så kaldt det var om vinteren på Finnskogen i "gamledager" :-¤ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.