Jump to content

Hvordan tømme septik på Bavaria ved tømmestasjon

Engers

Recommended Posts

Jeg har en Bavaria 33 sport fra 2008. Jeg har aldri tømt septiken på denne ved en tømmestasjon tidligere.

Nå har det kommet en tømmestasjon like ve der jeg har bågten, så tenker at jeg skal tømme der fremover.

Det jeg lurer på angående dette, er om jeg må åpne noe / gjøre noe i båten før jeg kobler på slangen på brygga.

Eller er det bare å kjøre på..

Ms Fortuna skrev for 4 timer siden:

Skal bare være å tømme uten noe mer dikkedarer, men godt råd, åpne hendelen på tømmeslangen litt rolig i begynnelsen, så ikke

ting kommer litt for fort ut når du ikke er vant med dette...

Er det så enkelt?

Noen må stenge ventilen til tømming overbord ellers suger de havet tomt.

Og det er viktig at det kommer nok luft inn i tanken ellers blir den hul kinnet.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Hos meg stenges aldri tømmeventil ut til sjø, det sitter en pumpe i mellom tank og ut, og vannet kommer ikke i retur der.

Har tømt med landsuger så mange hundre ganger at det er helt sikkert, hos meg vel og merke.

Lufting til tank er en annen slange, som står åpen hele året, så det er riktig det er helt vesentlig.

Så altså, er bare å sette gummimoffa ned i tømmestuss på dekk og tømme, etter min erfaring.

Men altså har aldri suget havet tomt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...