Subsea79 Startet 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2018 (redigert) Hei. vurderer en 2000 mod. Bayliner med ny motor, da den hadde passet bra til mitt bruk. Den er 2-3 fot større enn jeg hadde tenkt meg, men la gå. Synst det er vanskelig og sette verdi på båter, når motor er byttet. Er det bedre å gå for en 2005-2007 modell med motor fra byggeår? Tenker litt på om jeg skal bytte den ut om noen år, vil den da være så gammel at det blir vanskelig å selge uten for stort tap tror dere? På forhånd takk for tips og meninger. Redigert 24.Mars.2018 av Subsea79 (see edit history) Sitér dette innlegget Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Dersom 2 båtar er identiske sjølv om det skiller 5 år på byggeår, så ville det appelert mest til meg med 13 år nyare maskin. Men samstundes så er det så mange andre saker og tekniske ting å vurdere tilstand på, visning er viktig for korrekt inntrykk. Kanskje ein båt har oppgradert navigasjon og varmeanlegg nylig, og det kan fort utgjere større verdiforskjell en 5 produksjonsår. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Tel vel litt kva motor det er og. Sitér dette innlegget Link to post
Subsea79 Svart 24.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Det er satt inn en ny VP d4 260 inkl. Nytt drev. Så for den prisen båten ligger til, får jeg en 05-06 modell med tilsvarende motor. Båten er meget godt holdt, men den er uansett 18 år gammel. Sitér dette innlegget Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen Link to post
DieselDahl Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Først og fremst er det helt essensielt at motoren er stor nok for båten. Hvis båten trenger større motor kan det hende det ikke gjør så mye for din bruk men båten kan bli mindre attraktiv enn en med eldre motor som gir båten nødvendig skyvekraft. Repowering med ny moderne dieselmotor er dyrt og utgjør nok brorparten av båtens verdi på en 18 år gammel bayliner som uansett er noe av det mest tungsolgte i et tregt bruktbåtmarked. Hvis motoren er passe stor vil jeg si at prisforskjellen utgjør differansen mellom verdien av en nyere brukt motor av aktuell type (120-180k) og verdien av den originale motoren (skal vi si 40-60k?) Det er vanligvis dårlig butikk å bytte motor i fritidsbåt for salg, så kostnaden med selve byttet får man lite betalt for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.