Jump to content

Norske sjø - Fender Marine forsikring

sael

Recommended Posts

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 2 uker senere...

Kjernen i min "påskenøtt":

Jeg har nå avsluttet forespørsler på forsikring til min 31' Saga i sammenligning med Norske Sjø på tilnærmet samme grunnlag.

- Norwegian er 3% høyere enn Norske Sjø

- Trygg er 21% billigere enn Norske Sjø

- IF er 19% billigere enn Norske Sjø.

Norske Sjø navnet er bare en avtale KNBF har etablert mot Fender Marine; en avtale med et 'merkenavn'...kunstige saker?. (I forretningsverden kalles dette bare en avtale/kontrakt). KNBF påpeker at for å oppnå forsikring i Norske Sjø/Fender Marine må man være medlem i KNBF. Dette er feil, og er en useriøs markedsføring fra KNBF. Fordelen som fremlegges som "meget god" av KNBF dreier seg om opp mot NOK 500,- avhengig av båttype/forsikringsbeløp. Av dette tilføres det noen kroner inn i penge-bingen til KNBF. 

De fleste av oss har hus&hage-, bilforsikring, etc sammen med båten. I mitt tilfelle ble båtforsikringen ytterligere redusert med ca 10% ved å samle mine forsikringer.

For min båt er Norske Sjø avtalen på ingen måte gunstig.

GOD HELG!

glalaks skrev On 26.3.2018 at 15.44:

... Må vel ha en takst av båten også for å bruke norske sjø. Koster 5-600kr..

Tror du blander takst her med sikkerhets-besiktigelse; En slik sikkerhets-besiktelse er imidlertid, slik jeg forstår det, ikke et krav, men en anbefaling som «belønnes» med 15% rabatt på forsikringspremien om båten er forsikret i Norske Sjø.
Besiktelsen er gyldig i fem år og koster flg knbf.no

KNBF medlemmer: Kr 600 (delt på 5 = kr. 120 / år).
Ikke KNBF medlemmer: Kr. 950 (delt på 5 = 190 / år).
http://knbf.no/besiktigelse-av-bat

KNBF medlemskap kr. 350 /år
http://knbf.no/medlem

Jeg har selv båten forsikret i Norske Sjø og betaler rundt kr 2.800 i årlig premie. Har standard kasko hvor verdi på båt er satt til 500’. Medlemskap KNBF + besiktelse kommer i tillegg. 
I mitt tilfelle så utgjør den årlige rabatten for besiktet båt rundt kr 620 / år. Dette utgjør (med gjeldende priser) en samlet rabatt på kr 3.100 i løpet av femårsperioden besiktelsen er gyldig 

Forsikringskostnader pr år:
Forsikringspremie Norske Sjø: Kr. 2.800.-
Medlemskap KNBF: Kr. 350.-
Besiktelse: 120.- (Hvert 5. år kr 600 (600 / 5)
Totalt: Kr. 3.270.- 

Norske Sjø har forøvrig en online premiekalkulator hvor man enkelt kan sjekke pris på forsikring.
https://www.norskesjo.no/#calc

Hei 

Kan bare si noe om min egen erfaring med Norske sjø og basert på dette vil jeg si : LIGG UNNA 

super useriøst skade oppgjør mye rot og tull , gikk tilbake på avtaler , dette  er sikker 6-7 år siden men ble gjensidige på meg . 

Har hatt ett oppgjør med de siden ( skade på jolle ) og har kun god ord og si om dem . 

Sitat

Alfred Sælid skrev On ‎06‎.‎04‎.‎2018 at 19.39:

- Trygg er 21% billigere enn Norske Sjø

- IF er 19% billigere enn Norske Sjø.

For min båt er altså denne "Norske Sjø" avtalen særdeles ugunstig. Det er da også betenkelig at KNBF 'designer' ett merkenavn utfra en forsikringsavtale. Hvorfor ikke kalle "en-spade-for-en-spade"...og fortelle i markedsføringen at i forsikringsspørsmål har KNBF en samarbeids avtale med Fender Marine? ...i likhet med andre "tilbud" som fremkommer på web-siden til KNBF...

Alfred Sælid skrev 25 minutter siden:

For min båt er altså denne "Norske Sjø" avtalen særdeles ugunstig. Det er da også betenkelig at KNBF 'designer' ett merkenavn utfra en forsikringsavtale. Hvorfor ikke kalle "en-spade-for-en-spade"...og fortelle i markedsføringen at i forsikringsspørsmål har KNBF en samarbeids avtale med Fender Marine? ...i likhet med andre "tilbud" som fremkommer på web-siden til KNBF...

Hva så? Jeg treffer da ofte tilbydere av ulike tjenester som er dårligere enn de jeg har i dag men føler da ingen behov for å starte en lang polimikk om de ulike tilfellene. Muligens Norske Sjø ikke vil ha deg som kunde jfr. tilbudet?

Disse innleggene dine er forøvrig veldig preget av at du har store problemer med ditt forhold til KNBF, noe som fremsettes med ujevne mellomrom gjennom ulike innfallsvinkler mot KNBF på forumet. Denne gangen er det forsikringsavtalene til medlemmene det gjelder.

KNBF har med Norske Sjø et godt tilbud til båtforeninger når det gjelder bryggeanlegg etc.

Siden de har mange båtforeninger som er kollektive medlemmer er dette en stor del av denne avtalen, men det vet du vel Alfred.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

@Alfred Sælid Du har kommet til at KNBF er en "parasitt" organisasjon sier du.

KNBF er den eneste organisasjonen som taler "motorbåtfolkets sak" så vidt jeg vet. Er det feil å ha en slik organisasjon, eller er det bare det at du er uenig i hva de gjør, eller misfornøyd med at de gjør for lite ? Hvilket alternativ finnes som kan stå på barrikadene når det er behov ?

Eller er det fremdeles dette med kollektivt medlemskap som plager deg ?

VannTro skrev for 2 timer siden:

KNBF er den eneste organisasjonen som taler "motorbåtfolkets sak" så vidt jeg vet. Er det feil å ha en slik organisasjon, eller er det bare det at du er uenig i hva de gjør, eller misfornøyd med at de gjør for lite ? Hvilket alternativ finnes som kan stå på barrikadene når det er behov ?

Eller er det fremdeles dette med kollektivt medlemskap som plager deg ?

Gammer'n gir seg bare ikke: http://litlebergen.baatforening.no/minorg/litlebergen/web.nsf/(ntr)/DDD83048D567BB5BC1257D8D007546E6/$File/20141104_mail fra Alfred Sælid.pdf

7 hours ago, VannTro said:

KNBF er den eneste organisasjonen som taler "motorbåtfolkets sak" så vidt jeg vet.

Hva er deres innsats for at også de som bruker bensin til fremdrift av sin båt skal ha fordelen av avgiftsfrihet (lavere avgift) på bensin?

For å sitere et innlegg fra et mangeårig medlem her som ikke lenger er aktiv:

"Så er det i gang igjen ser jeg, dette evindelige gnålet om avgiftsfritak for bensinbåter. Syvert sa diplomatisk at vi bør ligge lavt mhp. dette en tid framover. Jeg ville kanskje heller sakt at vi bør ligge lavt...til evig tid."

Og siden har KNBF ligget lavt!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg er ikke sikker på at de vil fortsette med det nå som Frp har begynt å snakke om det igjen.

Det er i hvert fall ingen annen interesseorganisasjon for motorbåtfolk så vidt jeg vet og det var hovedpoenget.

Alfred har diesel :thumbsup:

On 15.4.2018 at 2:29 PM, Chiefengineer said:

Bensin til båtbruk med en med lavere forbrukersubsidiesats til staten enn bilbensinen vil jo lage et par praktiske utfordringer som må løses. Tenker da på dette med farget diesel, kontroller av bilparken etc.

Du har sikkert rett i at det vil være noen praktisk utfordringer, men hva så? Kan jeg anta at du kjøper "avgiftsfr"i diesel og ikke bensin til din maritime bruk? Hvorfor gadd jeg å spørre!:giggle:

Mouche skrev 37 minutter siden:

Du har sikkert rett i at det vil være noen praktisk utfordringer, men hva så? Kan jeg anta at du kjøper "avgiftsfr"i diesel og ikke bensin til din maritime bruk? Hvorfor gadd jeg å spørre!:giggle:

Jeg kjøper den marinedieselen som finnes på tankanleggene langs kysten. Og den er ikke avgiftsfri, det betales både merverdiavgift og mineraloljeavgift av den, noe f.eks. en fisker slipper. Sum summarium så koster den meg dermed omtrent dobbelt så mye pr. liter som fiskeren betaler som får den avgiftsfri.

Da foreslåt jeg at du kontakter Glommen Bunkersservice AS og alle de andre som hevder å levere avgiftsfri diesel til fritidsbåter og ber dem endre sine hjemmesider? Eller?

Det anbefales å bruke avgiftsfri diesel (også kjent som anleggsdiesel) til båter.

http://www.norboat.no/nyheter/?article_id=841

Redigert av Mouche (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...