JaMaHa Startet 31.Mars.2018 Del på Facebook Startet 31.Mars.2018 Hei. Har fått montert en 1999 Mariner Elpto. Den har stått i opplag siden. Skulle sjekke om startmotor kinner i dag i finværet. Skal på sjøen snart! Killswitch off, ingen bensintilkobling eller vann tilkoblet. Vrir om nøkkel, og det kommer en kontinuerlig alarm. Vrir jeg videre kinner startmotor uten problem, men fremdeles er alarmen kontinuerlig på. Har lest meg litt opp om at det skal komme et pip ( sjekk av alarm) så skal lyd stoppe. 1. Motoren kan jo ikke være overopphetet . Den er ikke startet. 2. Det ble skiftet impeller på verksted og testkjørt der uten problem før vinteropplag. Startet med verkstedets egen fjernkontroll. Motoren står i fri. 3.Oljepumpen virker. Det kommer olje ut i forgasserne når jeg bruker choke. 4. Hvor lite olje kan det være i oljetanken når alamen går? Skal fylle opp, men ingen butikker åpner før etter påske. 5. Gåen buzzer? Denne er festet sammen med nøkkelstarter, rett under styrekonsoll. Hvordan koble ut denne? Her er fra Mercury sin side: Cooling System Problem Continuous Engine Guardian System is activated. Power limit will vary with level of overheat. Shift outboard into neutral and check for a steady stream of water coming out of the water pump indicator hole. If no water is coming out of the water pump indicator hole or flow is intermittent, stop engine and check water intake holes for obstruction. The Guardian System must be RESET before engine will operate at higher speeds. Moving throttle lever back to idle resets the system. Oil Level is Critically Low Continuous Engine Guardian System is activated. Power will be limited. The oil level is critically low in the engine mounted oil reservoir. Refill the engine mounted oil reservoir along with the remote oil tank. Oil Pump Failure Continuous Engine Guardian System is activated. Power will be limited. The warning horn is activated if the oil pump should ever stop functioning electrically. No lubricating oil is being supplied to the engine. Sitér dette innlegget Link to post
Puntern Svart 31.Mars.2018 Del på Facebook Svart 31.Mars.2018 Jeg ville startet med å sjekke oljenivået i tanken. 2-takt olje selges på døgnåpne bensinstasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
JaMaHa Svart 1.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2018 Har etterfylt olje. Det hjalp ikke. Men, etter som nettet sier så er flotøren i tanken et svakt punkt på disse motorene. Koblet fra 2 stk blå ledninger fra tank. Ingen alarm går. Koblet tilbake, alarm på. Altså, problem løst. Enten ny oljetank, eller lime løs magnet på flotør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.