Jump to content

Biltema Polyester. Voks?

lectron

Recommended Posts

• 2 år senere...

Jeg lapper også noen småskader/skruehull med Biltema polyester og glassfibermatte. Har pleid å smøre et lag gelcoat iblandet herder og voks over reparasjonen til slutt, for å være sikker på at det herder skikkelig og blir slipbart.

Det jeg holder på med nå skal lakkeres med polyuretanlakk, og da har jeg forsøkt å bare slipe den herdede polyesteren. Er kanskje bittelitt tacky på overflaten, men det forsvinner så snart jeg har slipt litt. Tetter ikke papiret en gang. Har deretter malt med epoxygrunning og polyuretanlakk, og det ser ut til å gå helt fint.

Er det slik at polyester herder bedre mot luft enn gelcoat?

Det er litt voks i polyester, det er grunnen til at man skal blåse/børste vekk slipestøv istedefor å vaske med aceton. Vasker man med aceton så løser man opp voksen og gnir den utover og man kan få dårlig heft når man støper oppå det man slipte for en time siden

Og ja, polyester herder fint imot luft, støpte seinest i går og det blei hardt det :) 

Redigert av Guest (see edit history)
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...