Ask Startet 4.April.2018 Del på Facebook Startet 4.April.2018 Hei Nett no er eg på fisketur utanfor Finnmark. Snurrevadfiske etter torsk og sei. Eit hal med 14-15 tonn torsk. Ein ikkje heilt vanleg dag på jobben for ein advokat ? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Missunnelig Skjit fiske Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Gudrun Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Kjempeartig! Ser stadig på han sjarkfiskeren som er på nrk.no. Han som går ut fra Stø(?) og haler liner med skrei på omtrent hver en krok.. Drømmer om noen uker der nord under akkurat det fisket. Trenger du en lett matros til å "go for coffee"? Kan og gå mye i veien samt skygge for solen.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Hei Eg er sjølv gjest ombord. Båten er ca. 115 fot, og det er sju mann som jobbar ombord. Snø ned til fjæresteinane, fint lys, kvalblåst no og då, og ei kveita som skal vera med i bagen min heim. Det er ei stor oppleving. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Synes våren fram til sankthans er den fineste i på kysten av Finnmark. Selv har jeg noen sesonger utenfor sørøya. Det er mange år siden, men du verden det har brent seg fast i minnene. Tør påstå at det var den fineste tida i livet mitt :) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Kan man tolke overskriften som at torsken hales ombord ferdig filetert (unnskyld - kunne ikkje dy meg) Høres fantastisk ut - bare å kose seg Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Bonita I skrev 11 minutter siden: Kan man tolke overskriften som at torsken hales ombord ferdig filetert (unnskyld - kunne ikkje dy meg) Høres fantastisk ut - bare å kose seg He he. Fiskebåten er topp moderne, men så langt har ikkje teknologien kome? Eg får skulda på ny telefon. Det skal stå torskefiske. No har me nett halt 15 tonn + torsk og sei ombord. Eit hal til, så er det kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Høres ut som en drømmetur? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Tom Rør skrev 10 minutter siden: Høres ut som en drømmetur? Jepp? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Er du advokat og så hevet deg med på torskefiske? Tøft gjort :) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Kjellg skrev 47 minutter siden: Er du advokat og så hevet deg med på torskefiske? Tøft gjort :) Hei Eg jobbar som advokat ja. Eg jobbar mykje med fiskeri, og slike turar er både kjekt og nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Kult! Men hvor er bildene? En slik tråd forplikter Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Komodo skrev 1 minutt siden: Kult! Men hvor er bildene? En slik tråd forplikter Hei Eg ser den. Eg er dårleg på data, og har aldri klart å publisera bilete her på BP. Eg ser jo at andre legg ut mange bilete, så det er jo ikkje umogeleg... Eg skal gjera eit forsøk. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Regner med du er der for å forsvare torsken, som nok er den svake part i forholdet mot fiskeflåten. Du får ha en fortsatt fin tur. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2018 Nevermind skrev for 2 timer siden: Regner med du er der for å forsvare torsken, som nok er den svake part i forholdet mot fiskeflåten. Du får ha en fortsatt fin tur. Takk! Torsken betalar ikkje honorar. Det kan medføra sødsstraff? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.April.2018 Del på Facebook Svart 4.April.2018 Er dere i øst- eller vest-Finnmark? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Hei Me er utanfor Fruholmen fyr, ikkje langt frå Hammerfest. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.April.2018 Del på Facebook Svart 5.April.2018 Ask skrev for 17 timer siden: Eg ser den. Eg er dårleg på data, og har aldri klart å publisera bilete her på BP. Eg ser jo at andre legg ut mange bilete, så det er jo ikkje umogeleg... Eg skal gjera eit forsøk. Etter at forumet ble endret i fjor har dette nå blitt veldig enkelt, og minst like enkelt fra mobiltelefon som fra PC. Når du skriver et svar kan du se en binders i ruta under feltet der du skriver. Det står det med blå skrift "klikk for å velge filer". Du klikker der, så kan du browse deg fram til der du har bilder på telefonen din. Klikk på bildet, så blir det lastet opp til BP. Så klikker du på + tegnet på bildet, så kommer deg inn i innlegget ditt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Ca. 15 tonn torsk og sei. Biletet er dårleg pga salt på ruta. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.April.2018 Del på Facebook Svart 5.April.2018 (redigert) Ask skrev 1 time siden: Ca. 15 tonn torsk og sei. Biletet er dårleg pga salt på ruta. Ask Pent hal :) Hvor mye hiver dere ombord av gangen? 1500-2000kg? Redigert Ser nå at det må jo være mye mere dere hiver inn av gangen. Redigert 5.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2018 Hei I halet på biletet var det ca. 15 tonn. I dag har det vore litt mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.