Jump to content

Male isopor kjøleboks - er det mulig?

Coldman

Recommended Posts

Har en hvit kjøleboks ute på dekk. Den er blitt veldig stygg. Ser ut som den er lagd av en slags isopor, men må vel være noe kraftigere greier siden den kan også godt tåler å bli brukt som stol.
Virker nesten som det er svartsopp, men det kan godt være at det er annen dritt også - eller blanding av litt av hvert. Jeg har vasket og vasket, men får den ikke ren. Har ikke turt å bruke noen sterke løsemidler av frykt for for at den skal gå i oppløsning.

Noen som vet om den kan (og med godt resultat) males eller sprayes? Eller om det er noe vaskemiddel som kan bite på dritten uten å ødelegge boksen?

Lazyjack skrev 47 minutter siden:

Du kan fint male den men hold deg unna malinger med løsemidler som aceton o.l.

Jeg vil tro at f.eks. Bengalakk fungerer men prøv for ordens skyld på et lite synlig felt først.

Tror du Bengalakk(oljemaling) er bra der mat skal oppbevares? Jeg vil tro du blir plaga med lukt og avgassing som gir smak på mat. 

Jeg ville prøvd kraftigere vaskemidler. Husvask eller kraftvask fjerner mugg lett på hus.  Er jo uansett ugunstik å male på mugg. 

28 minutes ago, Sørlandet2 said:

Tror du Bengalakk(oljemaling) er bra der mat skal oppbevares? Jeg vil tro du blir plaga med lukt og avgassing som gir smak på mat. 

Jeg ville prøvd kraftigere vaskemidler. Husvask eller kraftvask fjerner mugg lett på hus.  Er jo uansett ugunstik å male på mugg. 

Jeg hadde det for meg at det var utvendig den skulle males men er det innvendig så trekker jeg rådet tilbake :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...