Jump to content

Tilkobling av bryterpanel fra Jula


Mariusgenser

Recommended Posts

Du må kople minusskinna til minus på batteri/motor. Bruksutstyret jorder du til skinna, motor, batteri eller andre enheters jord, allt etter hva som er kortest og lettest, for, så lenge jordforbindelsene dine er godt nok dimensjonert, vil alle disse ligge på så godt som samme potensiale.

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev 7 minutter siden:

Mulig at jeg ser feil, men er ikke den minustilkoblingen for å få belysning i knappene? 

Ser sånn ut. Synes heller ikke den skinna er noe særlig å legge minus fra forbrukere på. Alt må jo loddes. Synes heller du skal legge deg opp en egen minusskinne på siden av panelet

Link to post
Share on other sites

Eg syns du skal la den minusskinna forbli kun til signallyset i bryterne. Hvis du begynner å lodde på den, blir det fort so varmt at bryterne blir ødelagt. Dessuten true eg at det vil vera greit å nappa vekk ledningsstumpane ut frå bryterne, det er heilt alminnelig flatkontakt under der, og du sparer ein skjøt

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev for 16 timer siden:

Når du sier alt må loddes(på minus skinnen) . Så er det en bekreftelse for min del, at min første antakelser var riktig. 

 

Legg minus til forbrukere til minusskinne. ?

 

Dinamo skrev for 2 timer siden:

Eg syns du skal la den minusskinna forbli kun til signallyset i bryterne. Hvis du begynner å lodde på den, blir det fort so varmt at bryterne blir ødelagt. Dessuten true eg at det vil vera greit å nappa vekk ledningsstumpane ut frå bryterne, det er heilt alminnelig flatkontakt under der, og du sparer ein skjøt

Det hørtes ikkje så dumt ut! Takk for tips!

Link to post
Share on other sites

Takk for raske tilbakemeldinger folkens! Tror dere en kontaktskinne (som vedlagt) kan fungere for å samle minusledningene, for så å trekke en 16kv. til ÷ på batteriet? Batteriet står forøvrig bak i en varebil og har ikke forbindelse med startbatteriet på bilen.

2000024037.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...