Lillesand Startet 8.April.2018 Link til dette innlegget Startet 8.April.2018 Fikk mistanke da jeg hadde båten på land i fjor for å stoffen, da det på enkelte punkter under båten, svettet vanndråper. Skjønte tegninga med en gang så nå ligger båten på land og jeg tror jeg har startet på et prosjekt jeg ikke vet helt omfanget av. Jeg har startet å pusse ned til glassfiberen og har kommet 10 cm på 2 timer, hjelpes seg!!! Og gjett hva som skjuler seg under glassfiberen, jo sånn flott skum de brukte og det er jo kliss vått. Jeg lurer på hvilke verktøy som egner seg best for dette. Jeg kjøper ikke inn noe spesial verktøy, for det vet jeg fins, skal gjøre dette en gang i livet tenker jeg. Har tilgjengelig i garasjen varmepistol, skrape, eksentersliper, en svær vinkelsliper, elektrisk drill og sag (når jeg blir lei) Hvis det i tillegg hadde vært helt slett under båten noe det selvfølgelig ikke er, så hadde det gått nesten som en lek men neida. Tips mottas Sitér dette innlegget Link to post
Kompass83 Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Jeg hadde en With 12 fot en gang i tenåra hvor det var kommet vann inni. Jeg skjærte opp dørken med vinkelsliper fra innsiden i båten. Så plukket jeg ut alt gammelt skum med henda, før jeg brukte skrape osv. Så sprutet jeg oppi masse byggeskum, skjærte det flatt, la ny polyeseter-duk og støpte ny dørk. Mulig jeg hadde en finerplate jeg støpte oppå. Jeg lappet vel noen små hull på undersiden av skroget også. Det gikk ca 10 ganger mer polyester enn jeg hadde regnet med, og ble mye dyrere enn jeg hadde trodd. Resultatet ble heller ikke så bra. Det sprakk opp i skjøtene mellom dørk og skrog etter en sesong. Husker ikke helt, men kan godt hende det var fordi jeg ikke hadde primet mm. Mener det finnes en annen type skum som er bedre enn byggeskum. Hadde det vært nå, så hadde jeg heller droppet et slikt prosjekt og gått for en annen båt. Det kan bli veldig mye jobb. Det positive er at nå fins det internett, så hvis du først gyver løs på det, er det nok mulig å få det til bra, med gode tips. Et alternativ er å kaste ut alt skum, og bygge dørk-plater av for eksempel vannfast finer. Det vil være mye enklere og billigere. Men hvis du da får hull i båten har du jo ingen dobbelbunn som forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Har du lest denne gamle tråden av forumets høvding? Lillesand skrev for 4 timer siden: Jeg har startet å pusse ned til glassfiberen og har kommet 10 cm på 2 timer, hjelpes seg!!! Det høres ut som om du bruker feil verktøy. Men jeg skjønte ikke helt hva du har slipt på? Bilder?? Lillesand skrev for 4 timer siden: Jeg lurer på hvilke verktøy som egner seg best for dette. Hvis du leser tråden til Ingar som jeg linket til over får du litt tips om verktøy. Hvis du leser tråden om Dracoprosjektet mitt får du også masse tips om verktøy med tilhørende diskusjoner Link til tråden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.