glalaks Startet 8.April.2018 Link til dette innlegget Startet 8.April.2018 Pga tidsmangel har jeg vurdert å vente med båtutsett til mai/juni/2019? kort sagt. Solgt leilighet som skal vaskes, ryddes og overtakelse 30 april. Kjøpt hus med overtakelse 1 mai. Skal male og flytte inn der innen 8 mai. Samtidig må vi flytte fra den leiligheten vi bor i, en annen enn den som er solgt. Samtidig må jeg jo jobbe 40-50 timer i uka.. og forresten fruen har termin 22 april, så vi har ikke så mye tid til overs de neste ukene. Til helga er det meldt varmt og sol, så det er fristende å få båten ut. I fjor brukte jeg ca 200 litt bensin, altså ikke så mange timer i drift. Om jeg peiler olje og den ser fin ut, er det noen fare? Girolje blir sjekket/byttet. Blir sannsynligvis ikke så mye mere brukt i år. motoren har fusket litt på tomgang siste to sesonger, så om jeg får litt tid vil jeg heller se litt på det. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Går helt sikkert fint, så lenge oljen er ren og uten vann. Men når du først skal bytte girolje, hvor mye lenger tid tar det å bytte mororoljen? Kan ikke være snakk om amnge minutter. Fusking på tomgang? Du nevner ikke tennplugger som noe du har tenkt å gjøre eller utsette.. Var de ikke nye i fjor, ville jeg begynt der. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Bytta plugger i fjor uten forskjell. Har lest om iac-ventil som kan skape lignende problemer, som ikke er helt uvanlig. Også skal jeg se etter tæreskader som også har vært en svakhet, så vidt jeg vet. Den funker fint på alt over tomgang, men har stoppet et par ganger akkurat fra tomgang når jeg øker turtall. Den dropper litt ned før den kommer om du skjønner, og har droppet helt ned til 0 et par ganger. Den har stoppet to ganger på 2 sesonger så har gått greit sånn sett, men noe er jo galt..gått litt over 500 timer. du har rett i det med tidsbruk.. jeg bruker litt mer enn ti min på å skifte olje, selv om det går fortere nå enn første gangen. Men må også kjøpes inn olje og filter osv. Tror jeg har girolje.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Hørte eg at inntil 5 års serviceintervall på evidrude g2? Ellers var det vel 300 timer eller 3 år på etec. Trur nok at maskina di også overlever eit forsinka oljeskift. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
glalaks Svart 9.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Jo men den har jo ikke olje;) men er enig med deg ja. Jeg tror selv det går bra! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
index Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Dette går veldig bra! Ikke noe å bekymre seg over, oljen er jo knapt nok brukt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 9.April.2018 Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Enig, den motoren klarer seg nok godt en sesong til på den olja. Ta heller litt ekstra vare på frua i den tilstanden hun er for tiden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
glalaks Svart 9.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Frua skal bare polere og vaske tenkte jeg, om hun rekker det før husvasken, og middag så det er ingen problem? da satser jeg på at det kan bli sjøsetting;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.