marjuz Startet 10.April.2018 Del på Facebook Startet 10.April.2018 Skal bytte motor på min gamle ankervinsj, da den sluttet å fungere ved at sikring gikk hele tiden. Fikk ut den gamle motor sånn ganske greit, men jeg tror jeg knakk aksel til motor. Nå står det igjen en liten aksel samt en slags splinter eller låsemekanisme. Er det noen som vet hvordan man løsner dette? Legger ved bilde av ny og gammel motor. Den nye er til høyre :) Legger ved et bilde av den gamle motor montert. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Kanskje se om du får splittet toppen og se om det går og komme til ovenfra og spraye godt med rustløser før du prøver og slå den ut, og et tips når jeg ser på bildene dine hvorfor ikke få skrudd et sprutskjold i skruene til overdelen av vinsjen. ? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Cato Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 For meg ser det ut til at hylsa akslingen med kilespor skal inn i er sprukket. Har selv måttet bytte denne akslingen pga dette for en del år tilbake. Antagelig har motor sittet skjevt på koblingen til gearakslingen noe de to muttrene på den ene siden kan indikere. Dette har nok forårsaket både sprekk i hylsa til gearet og akselbrudd på motor. Sitér dette innlegget Link to post
marjuz Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 Takk for svar. Etter å ha åpnet deksel og sett hvordan det sto til, skal jeg få laget et deksel. Har også lest man bør spyle motor og spraye med crc eller lignende hvert år. Det kan være hylsen har sprukket. Noen tips til å få løsnet galskapen? Det ser ikke ut som at jeg kommer til fra toppen av vinsjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 hva slags vinsj er det du har? Lofrans ettellerannet? Sitér dette innlegget Link to post
marjuz Svart 11.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2018 Takk for svar. Etter å ha åpnet deksel og sett hvordan det sto til, skal jeg få laget et deksel. Har også lest man bør spyle motor og spraye med crc eller lignende hvert år. Det kan være hylsen har sprukket. Noen tips til å få løsnet galskapen? Det ser ikke ut som at jeg kommer til fra toppen av vinsjen. @Bitteliten: det er lofrans vinsj. Noe mer vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.April.2018 Del på Facebook Svart 11.April.2018 https://www.lofrans.com/spare-parts finner du vinsjen din her så har du sprengskisser. Det kan hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.