Jump to content

Lastebil med kran som kan sette ut 31 fot seilbåt på Stathelle?

Morten83

Recommended Posts

God morgen alle sammen. 

Som noen få av dere sikkert har fått med dere så kjøpte jeg meg igjen en seilbåt i vinter, men nå står jeg ovenfor en liten utfordring.

Jeg sliter med å finne noen som kan sette båten på vannet for meg, båten står på Mølletangen hvor det er trangt. Selger av en eller annen grunn har problemer med å sette meg i kontakt med noen relevante personer på stedet. Han jobber for øvrig på plattform eller noe liknende for øyeblikket og en stund fremover. Jeg har gjort noen søk på nettet men ikke funnet noen som driver med sjøsetting av båt i Porsgrunn/Langesund området. Er det noen her som kjenner noen, vet om noen?

En SMS fra selger sa at de var flere stk der nede som gikk sammen å leide en mobilkran, men dette kan jeg ikke se for meg er nødvendig for denne 31fot's seilbåten og de hadde vist ingen umiddelbare planer om å sette ut båtene sine med det første. Ikke ønsket selger å gi meg noe kontakt info til disse andre, noe som gjør straks ting mye vanskeligere. Jeg kjenner jo ikke området overhodet.   

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a boat!"

Da har jeg vært i kontakt med Oppkjøpsentralen. Riktig det, veldig hyggelige, hun i andre enden vertfall. Venter på å høre fra de igjen for å avtale tid og sted. :thumbsup:

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a boat!"

Guest Avmønstret#

Vær obs på å nevne hvor lang masta er ved bestilling. Fikk transportert en båt med lastebil en gang. Alt var perfekt og fint helt til han skjønte at masta skulle på lasset. Den var alt for langt til at lasten ville være godkjent og det måtte en hel del snakk til før han godtok å ta masta med. 

Bare så det er nevnt. 

Det er få kranbiler i Grenlandsområdet som vil ta på seg transport av båter på 28+ fot. Dette pga. Vegvesenet's fokus på tillatt totallengde, med påfølgende bøter. Alle single kranbiler med kran stor nok for båter i denne størrelsen blir for lange.

At "Oppkjøpen" som vi kaller han gjør det, er ikke overraskende, da det ikke er seriøsitet som er fokuset der i gården.

Men hvis du har fått han til å ta det, er det vel greit..det er jo han som får bota,ikke du.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Vel, nå er det ikke transport vi snakker om. Båten skal heises fra bryggekanten og ned i sjøen. Regner med det skal gå greit uten bøter. Hvor seriøs Oppkjøpsentralen er får tiden vise. De lovet å ringe meg opp i går, hørte ikke noe mer. 

Da er utsetting avtalt til Fredag neste uke med Oppkjøpssentralen. Veldig god service så langt og om de får båten på vannet til avtalt tid og uten skader så kan jeg absolutt gi tommel opp. :smiley:

Tusen hjertelig takk til alle som har svart her med gode råd og hjelp! :thumbsup: Jeg setter ufattelig pris på det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...