Rooland Startet 14.April.2018 Link til dette innlegget Startet 14.April.2018 Hei. Først og fremst er jeg ganske grønn på båt, men vi kjøpte oss en glassfiberbåt med påhengsmotor 15 hk susuki. Innvendig flasser båten( ikke så ille utvendig) jeg har nå spylt båten med høytrykk og mye har falt av. Har også pusset litt med vinkelsliper. Noen som vet hvordan jeg kan få båten i ok stand ? Legger ved noen bilder. Tips mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Det kan sjå ut som om glassfiber er uskadet? men eg har ikkje zooma inn å studert bildene. Kanskje det stort sett er gammel maling som har løsnet? I så fall må resten av all løs maling skapes vekk, grovpusse,vaske, og prime, og så ny maling. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Rooland Svart 14.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Hei. Takk for svar. Jeg tror det er uskadet, om det skulle være litt skadet på noen « felt» er det krise å gjøre som du sier da med primer og maling/ lakk ? Eller går det greit ? Ga 6000 for motor/ båt så det trenger ikke bære 100%,. Noen spesiell maling du anbefaler ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 For meg ser det ut som om denne båten har blitt coatet innvendig uten tilstrekkelig forarbeid. Jeg ville skrapt og slipt vekk alt løst, og malt hele båten innvendig med topcoat. Topcoat får du kjøpt ferdig, eller du kan blande voksoppløsning i gelcoat som gir det samme produktet. Du kan også bruke tokomponent polyurethanmaling. "Rema 1000 varianten" er å male alt med Bengalack. Fungerer det også Før du maler er det viktig at alt løst er fjernet, og at alt er avfettet. Jeg ville startet med Kemityl kraftvask (Europris) og glovarmt vann før sliping og skraping. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Vist det er skader så sliper du ned og reparerer det med epoxy og laminat(glassfibermatte). Trur det er masse gode videoer på youtube. Vist det bare er hakk som ikkje påvirker styrke så kan du sparkle det med epoxysparkel. Maling er ikkje mitt sterkaste område, men eg veit at det bør som regel primast for å få god heft. Det er ikkje umulig at det er manglande primer som er årsaken til at det ser slik ut i dag. Seajet 117 trur eg er passande primer. Det kan nok din lokale båtutstyrspusher svare på, og kanskje dei også har eigna maling. Ellers så er det masse kunnskap innpå her, så kanskje nokon andre kjem med råd om maling. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Vegvisir Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Følger denne da jeg må gjøre lignende ting ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 Sjeldenutpå skrev 9 minutter siden: Vist det er skader så sliper du ned og reparerer det med epoxy og laminat(glassfibermatte). Eller polyester Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Krimart Svart 14.April.2018 Link til dette innlegget Svart 14.April.2018 2 hours ago, Sjeldenutpå said: Vist det er skader så sliper du ned og reparerer det med epoxy og laminat(glassfibermatte). Trur det er masse gode videoer på youtube. Vist det bare er hakk som ikkje påvirker styrke så kan du sparkle det med epoxysparkel. Maling er ikkje mitt sterkaste område, men eg veit at det bør som regel primast Bruker du epoxy så ikke bruk matte! Bruk vevd duk. Heftprimer er sikkert lurt, men velger du 2k polyurethan sitter det nok bra uansett. Men det må slipes støvsuges og avfettes først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.