Erik7250 Startet 15.April.2018 Link til dette innlegget Startet 15.April.2018 Hei! Har en Askeladden 535 med optimax 90. Når jeg gir full gass piper det, først litt og så mye. Begynner også å ryke fra motoren. Ved lav hastighet er alt ok. Hva kan feilen være? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Dårlig kjøling? Sitér dette innlegget Link to post
Erik7250 Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Hvordan fikser jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Leverer motoren til service? Sitér dette innlegget Link to post
Erik7250 Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Hadde den inne på full service for bare et drøyt år siden.. kan det være noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 (redigert) Disse optimax motorene kan man muligens lese feilkoder på . Et motorverksted som server disse motorene har slikt utstyr, sjekk med dem. Redigert 15.April.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Lazyjack Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Det kan være flere ting men er du ikke motorkyndig så må du følge Hulda sitt råd. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Bare for å utdype et litt kort svar fra meg; Defekt impeller, sitter i bunnen av riggen. Defekte tetninger (lite trolig), men det går et kjølerør opp gjennom riggen (vanligvis). Redusert kjølegjennomstrømming grunnet tette kanaler i blokk og topp, eks. kalkavleiringer Defekte pakninger, internlekkasjer. Det du kan støte på er skruer/bolter som har korrodert fast i aluminiumet. Kan være særdeles utfordrende. Om du ikke har kompetanse kan du lett ødelegge mer enn du reparerer. Sitér dette innlegget Link to post
Erik7250 Svart 15.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Tusen takk for utfyllende svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2018 Link til dette innlegget Svart 15.April.2018 Beklager at jeg var litt kort i starten, unnskylder meg med at det var tidlig på morran. Blidere etter frokost, vanligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.