PiperBill Startet 15.April.2018 Del på Facebook Startet 15.April.2018 (redigert) Jeg skal ser over alle skrog-gjennomføringene og spesielt det 3 fra septiktanken og WC og den til sjøvannsintakt til motoren. Om de er av messing eller bronse vet jeg ikke. Båten er en Baltic fra 98. Men hva skal jeg se etter? Hvis jeg må demontere så kan jeg likeså godt bytte til nye. Redigert 15.April.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 15.April.2018 Del på Facebook Svart 15.April.2018 Ta en rundfil og fil litt i godset i gjennomføringen fra utsiden. Da kommer du inn på blankt metall og ser om du har korrosjonsangrep. For å være helt sikker må du imidlertid demontere, du kan ha angrep i gjengeforbindelsen også. Mer om dette, gjennomføringer og metall kan du lese i tråden du ser link til i signaturen min. Lykke til med vårpuss, nå er kaffen drukket, så nå går jeg ut og pusser litt også Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 15.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2018 Kjempefin tråd Komodo. Takk :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Ida Marie III Svart 15.April.2018 Del på Facebook Svart 15.April.2018 Et forsiktig kakk med en metall gjenstand mot bunnventilen vil også avsløre bunnventiler som er på "overtid".. Det skal komme en fin syngelyd... kommer det en "dump" lyd, nesten som du treffer et trestykke, bør du skifte umiddelbart.. Selv byttet jeg samtlige bunnventiler i påsken, de hadde den rette lyden, men syns likevel det var riktig og bytte dem.. Det er en billig sikring... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.April.2018 Del på Facebook Svart 15.April.2018 Ja, enkelte ting er godt å ha gjort Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 17.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2018 (redigert) Så over alle gjennomføringene i dag. Eneste jeg merket er en kuleventil som ser ut som den svetter litt der hvor håndtaket er. Det er den til septik tømming men det lukter ikke drit av det som er lekket. Jeg tror det her vært byttet før da slangene er av nyere type. Bør vel bytte ventilen da selv om den lekker svært lite foreløpig . Redigert 17.April.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 17.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2018 Men da jeg blåste opp den ene bildet så ser det ut som en god del korrosjon på gjengene og rundt bunnen Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 17.April.2018 Del på Facebook Svart 17.April.2018 Den korrosjonen der har ingen betydning, men man vet jo ikke hvordan det ser ut i gjengene under mutteren. Men du bør uansett bytte gjennomføringen også, ikke bare ventilen. Septiken er det uttaket som er mest utsatt. Du har jo heller ikke kontroll på hvor lenge dette har vært montert. En slik standard gjennomføring er jo også fort gjort å bytte. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.