Jump to content

Sprengt mutter


Nybegynner22

Recommended Posts

Hulda skrev 1 time siden:

Spray godt og prøv forsiktig med en liten rørtang. Mutteren har vært utsatt for spenningskorrosjon. Det burde vært tatt på service. 

Takk dor svar. Er det noen spesiell mutter jeg må kjøpe? Syrefast/ galvanisert osv. Er jo mye å velge i å feil type så ruster det vel fort.

Link to post
Share on other sites

Snakk med merkeverkstedet om dette ... Du må anskaffe originalmutter.

 

For noen uker siden kom det en "melding" (husker ikke i farta hva vi kaller det) om at disse mutrene løsnet under fart og at hele gearhuset løsnet med de fatale følger det måtte få...

 

Slik jeg ser det så skal det være kurrant å få muttra av, når du har fått plukket ut løsdelene så vil jeg tro du kan skru mutteren ut for hånd.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Om den ‘Bulletin’ omhandlet din motor, så står det gjerne der. Om det ikke finnes en ‘bulletin’ på din motor og disse mutterne så vil jeg tro det holder å bare bytte den ene. Men alt dette vet verkstedet ditt. Men uansett så synes jeg at det burde vært påpekt på service at mutteren måtte skiftes. Men service er ikke hva service en gang var. Står det ikke som et servicepunkt så påpekes det gjerne ikke.

Lykke til :)

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

John_Kr skrev for 5 timer siden:

Snakk med merkeverkstedet om dette ... Du må anskaffe originalmutter.

 

For noen uker siden kom det en "melding" (husker ikke i farta hva vi kaller det) om at disse mutrene løsnet under fart og at hele gearhuset løsnet med de fatale følger det måtte få...

 

Slik jeg ser det så skal det være kurrant å få muttra av, når du har fått plukket ut løsdelene så vil jeg tro du kan skru mutteren ut for hånd.

 

John_Kr skrev for 2 timer siden:

Jeg skrev melding for at jeg kom ikke på hva begrepet var, det kom heldigvis etterpå - BULLETIN

 

Å bytte ut alle 6 muttrene kan ikke være noe kapaital ...

 

Gikk veldig bra dette. Sprayet godt å plukket ut dele. Siste rest gikk for hånd. Takk for gode tips. Nye muttere er bestilt:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...