Nybegynner22 Startet 16.April.2018 Del på Facebook Startet 16.April.2018 Hei. Noen som har forslag til hvordan jeg best går frem for å få av denne mutteren uten at det bare blir tull. Har hatt den på service, er dette noe som burde vært oppdaget der? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Kjør en skrutrekker i sprekken og vri å se om du får delt den helt. Ser ut som ringen som holder nylock'en er hel, så der må du nok bruke en vannpumpetang eller visegrip og skru den av til slutt... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Hulda Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Spray godt og prøv forsiktig med en liten rørtang. Mutteren har vært utsatt for spenningskorrosjon. Det burde vært tatt på service. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Har de byttet impeller på servicen? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner22 Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 Allan E skrev Just now: Har de byttet impeller på servicen? :-) Nei ble ikke byttet impeller. Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner22 Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 Hulda skrev 1 time siden: Spray godt og prøv forsiktig med en liten rørtang. Mutteren har vært utsatt for spenningskorrosjon. Det burde vært tatt på service. Takk dor svar. Er det noen spesiell mutter jeg må kjøpe? Syrefast/ galvanisert osv. Er jo mye å velge i å feil type så ruster det vel fort. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Snakk med merkeverkstedet om dette ... Du må anskaffe originalmutter. For noen uker siden kom det en "melding" (husker ikke i farta hva vi kaller det) om at disse mutrene løsnet under fart og at hele gearhuset løsnet med de fatale følger det måtte få... Slik jeg ser det så skal det være kurrant å få muttra av, når du har fått plukket ut løsdelene så vil jeg tro du kan skru mutteren ut for hånd. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Nybegynner22 Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 Ok. Tenker du jeg burde bytte alle? Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner22 Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 Nybegynner22 skrev 2 minutter siden: Ok. Tenker du jeg burde bytte alle? Hva mener du med melding? Er dette en kjent svakhet at disse mutterne løsner? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 (redigert) Om den ‘Bulletin’ omhandlet din motor, så står det gjerne der. Om det ikke finnes en ‘bulletin’ på din motor og disse mutterne så vil jeg tro det holder å bare bytte den ene. Men alt dette vet verkstedet ditt. Men uansett så synes jeg at det burde vært påpekt på service at mutteren måtte skiftes. Men service er ikke hva service en gang var. Står det ikke som et servicepunkt så påpekes det gjerne ikke. Lykke til :) Redigert 16.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Personlig ville jeg byttet alle. En slik sprekkdannelse kan oppstå i løpet av et par uker. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Jeg skrev melding for at jeg kom ikke på hva begrepet var, det kom heldigvis etterpå - BULLETIN Å bytte ut alle 6 muttrene kan ikke være noe kapaital ... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Nybegynner22 Svart 16.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2018 John_Kr skrev for 5 timer siden: Snakk med merkeverkstedet om dette ... Du må anskaffe originalmutter. For noen uker siden kom det en "melding" (husker ikke i farta hva vi kaller det) om at disse mutrene løsnet under fart og at hele gearhuset løsnet med de fatale følger det måtte få... Slik jeg ser det så skal det være kurrant å få muttra av, når du har fått plukket ut løsdelene så vil jeg tro du kan skru mutteren ut for hånd. John_Kr skrev for 2 timer siden: Jeg skrev melding for at jeg kom ikke på hva begrepet var, det kom heldigvis etterpå - BULLETIN Å bytte ut alle 6 muttrene kan ikke være noe kapaital ... Gikk veldig bra dette. Sprayet godt å plukket ut dele. Siste rest gikk for hånd. Takk for gode tips. Nye muttere er bestilt:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.