Jump to content

Båtfrakt Bergen til Arendal. P42

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Marida skrev for 2 timer siden:

Vet at her tas alle forhåndsregler og ingenting overlates til tilfeldighetene.

Det planlegges og sjekkes både ruter og vær. Jeg føler det er brukbare meldinger helt til Lindesnes. Der blir det mest sannsynlig 12 ms fra vest nord vest på ettermiddagen lørdag

Endelig ble det Bobåt

Marida skrev 6 minutter siden:

12ms vest nord vest, blir det ikke rimelig stille når du runder Lindesnes da?

Det rare med vinden på sjøen er at den har en tendens til å følge land. Så regner med den dreier mere vest med en gang den runder pynten. Men det blir antakelig innom katland fyr og korshavn. Så bare smette raskt rundt pynten om det er mye sjø der. Så det går nok greit. 

P42 er jo ikke noen hvem som helst i sjøen. Gleder meg utrolig . 

Regner med litt sjø fra alle kanter rundt listalandet. Det bruker å være sånn der. ?

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev On 18.4.2018 at 19.56:

Hei.

Nok en gang har jeg fått et ærefyllt oppdrag. Det ligger en flott båt i Bergen som gjerne vil til sør og Østlandet. 

Båten det er snakk om har vært omtalt ganske mye her på Bp allerede. 

Her vil nok eier komme på banen og beskrive litt mer om båten. 

Der ser ut som jeg drar til Bergen på fredag.  Går gjennom båten og sjekker at den er sjøklar. 

Kan du si noe om hva du sjekker i forhold til sjøklar båt? 

Hilsen

Lurvetass

Bjørn Løvjomås skrev Just now:

Jeg går over olje og reimer . Denne båten har nye filter for diesel. Jeg ser over glass til vannutskiller. Ja. Det et flere ting men får komme tilbake til dette

Den  store bekymringen og problemet som er en gjenganger med hente av ny båt på lenger tur og kanskje litt mer sjø enn på vanlige helgeturer er jo diesel og vann/slam i dieselen. 

Men veldig interessant for oss amatører hvordan dere proffene sjekker ut at båten er klar for hentetur.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...