Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Marida skrev for 2 timer siden: Vet at her tas alle forhåndsregler og ingenting overlates til tilfeldighetene. Det planlegges og sjekkes både ruter og vær. Jeg føler det er brukbare meldinger helt til Lindesnes. Der blir det mest sannsynlig 12 ms fra vest nord vest på ettermiddagen lørdag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 2 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Jeg håpte du var i Haugesund jeg. ? Vi hadde jo en særdeles god middag der. ? @Trond123 Flaggskipet savnet meg. Kan ikke jobbe hele tiden ;) Men maten og selskapet var kjempebra ja. Ringer deg hvis jeg farter inn mot sentrum. Blir det aktuelt, er det godt mulig det kan bli en anledning til litt dronefoto/ film av båten også. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Du får henge på ned til Haugesund. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Det hadde vært noe. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Trond123 skrev for 6 timer siden: . Ringer deg hvis jeg farter inn mot sentrum. Blir det aktuelt, er det godt mulig det kan bli en anledning til litt dronefoto/ film av båten også. Fikser dere det blir du og Bjørn mine nye bestevenner. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Hører du @Trond123. Dette må vi få til på full fart nedover mot Haugesund. Liveshow. Du klarer det du. ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 12ms vest nord vest, blir det ikke rimelig stille når du runder Lindesnes da? Kan bli rulling forbi Flekkefjord, men får du ikke den bakfra da? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Marida skrev 6 minutter siden: 12ms vest nord vest, blir det ikke rimelig stille når du runder Lindesnes da? Det rare med vinden på sjøen er at den har en tendens til å følge land. Så regner med den dreier mere vest med en gang den runder pynten. Men det blir antakelig innom katland fyr og korshavn. Så bare smette raskt rundt pynten om det er mye sjø der. Så det går nok greit. P42 er jo ikke noen hvem som helst i sjøen. Gleder meg utrolig . Regner med litt sjø fra alle kanter rundt listalandet. Det bruker å være sånn der. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 11 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Hører du @Trond123. Dette må vi få til på full fart nedover mot Haugesund. Liveshow. Du klarer det du. ??? Prøver å rekke det. Men blir bare på byfjorden i Bergen i så fall. Har fått noe akutt rørleggerjobb jeg må ta meg av på hytten. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Hei. Når er skipperen på plass i Bergen? Må si fra om du trenger noe. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Det var synd @Trond123. Jeg fikk plutselig noen rare planer i hodet. ? Forklarer senere..? Jeg lander kl 15 ca på Flesland @dude Så er planen å sette fra seg bagasje og kikke raskt på båten. Så en middagsdate med datter og min søster. Så får vi se om vi kan få skuta ut på fjorden. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 (redigert) Setter umåtelig stor pris på oppdaterte tåkemeldinger langs kysten nedover i kveld. Det er litt tåke uti havet her sør nå. Den må gjerne stikke langt til havs. Det er ikke radar ombord. Så tåke det trenger jeg ikke. ? Redigert 20.April.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SøndreSvaberg Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Jeg lander kl 15 ca på Flesland Og ja så sannelig. Der var han Bjørn 'in person' på Kjevik. Hyggelig å hilse på. God tur i kveld!! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 SøndreSvaberg skrev 2 minutter siden: Utrolig gøy å ramle på Bp medlemmer over alt. Vi et en stor familie. God tur til dere og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Veldig disig vær i Bergen i dag. Men vil gå greit her uten radar. Sjekker været med Haugesund lufthavn og Sola etterhvert og oppdaterer deg. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev On 18.4.2018 at 19.56: Hei. Nok en gang har jeg fått et ærefyllt oppdrag. Det ligger en flott båt i Bergen som gjerne vil til sør og Østlandet. Båten det er snakk om har vært omtalt ganske mye her på Bp allerede. Her vil nok eier komme på banen og beskrive litt mer om båten. Der ser ut som jeg drar til Bergen på fredag. Går gjennom båten og sjekker at den er sjøklar. Kan du si noe om hva du sjekker i forhold til sjøklar båt? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Trond123 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Kjekt å treffes som alltid, @Bjørn Løvjomås. God tur sørover! Droneprosjektet får bli en annen gang. (Grunnet endring av hvor båten ligger). Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Er du Kruse idag ? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Navic II Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Da er Bjørn på vei. ? Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Se der ja. "White Lady" holder god fart forbi Klokkarvik nå ser jeg. God tur Bjørn Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Det ble litt senere en håpet på avreise. Men slik er det når en treffer hyggelige båtfolk. ? Jeg hadde litt problemer med å komme meg på nett med white lady. Men skal være der nå. ? befinner meg ved Austevoll nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
romsabonden Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Hvor langt går du ikveld ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 lurvetass skrev for 4 timer siden: Kan du si noe om hva du sjekker i forhold til sjøklar båt? Jeg går over olje og reimer . Denne båten har nye filter for diesel. Jeg ser over glass til vannutskiller. Ja. Det et flere ting men får komme tilbake til dette Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
lurvetass Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Bjørn Løvjomås skrev Just now: Jeg går over olje og reimer . Denne båten har nye filter for diesel. Jeg ser over glass til vannutskiller. Ja. Det et flere ting men får komme tilbake til dette Den store bekymringen og problemet som er en gjenganger med hente av ny båt på lenger tur og kanskje litt mer sjø enn på vanlige helgeturer er jo diesel og vann/slam i dieselen. Men veldig interessant for oss amatører hvordan dere proffene sjekker ut at båten er klar for hentetur. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
LALUNA II Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Se der ja i godt driv nedover ....ikke så mye lenger dagslyset holder men spent på hvor langt du går Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.