Nord West 420 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 (redigert) 3 minutes ago, Sun Flyer said: En nordsjøkryss på sommeren gir jo like stor mulighet for lite som mye vind. Og der blir jo en hr 312 en snekke som ikke funker å seile med. Da er det bedre med en lett, fin 31,7 med masse seil som gjør over 6 knop allerede i 3-4 m/s. Ja fortell meg gjerne om en nordsjøseilas hvor vinden ikke enten ble for lite eller for mye eller i feil retning. Ja vi er enige om at 312 ikke er en moderne båt men når været er ille så er det en solid og forholdsvis behagelig båt størrelsen tatt i betraktning og for meg en drøm ift. 31.7 i tilsvarende forhold. Redigert 20.April.2018 av Nord West 420 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Skal man ha noe som stort sett er komfortabelt kan man likegodt å gå for katamaran med en gang :) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Nord West 420 Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 (redigert) ikke akkurat varm kniv i smør i store bølger i mot det heller har jeg hørt rykter om. Spesielt ikke de under kr. 900.000, men ja store katamaraner kan være komfortable de og selv om jeg kun har seilt på katamaraner hvor noen av de ombord har matet krabber. Redigert 20.April.2018 av Nord West 420 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 For oss har det i hvert fall vært en gamechanger som har gjort at vi tar lengre distanser uten å bli på langt nær så slitne som før. Men innimellom savner jeg jo en båt som svarer bedre på kryss i lett og mellomvind. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Chiefengineer Svart 20.April.2018 Link til dette innlegget Svart 20.April.2018 Tøffe gutter trenger ikke eksklusivt utstyr for å forsere de tøffeste havområdene, en 31 foting fungerer også fint: http://corsairmarine.com/news/sailing-impossible-north-west-passage-corsair-celebrates-30-years-of-adventure/ Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 21.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 Ha ha. Ja meningen var at det skulle være en koselig familietur over. kanskje det blir en 323 nå, og så evt oppgradere senere for en havseilas ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Nord West 420 Svart 21.April.2018 Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 Hold deg innen få timer fra land med den og familien ja .. så blir det gode tider/minner. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) Har vært og sett på to 323 og en 343. De blir for små. Kan ikke stå under kalesje ute. Er det viktig å kunne gå under kalesje når man seiler på vestlandet ? I 323 er sengene for korte. Vurderer noe litt større. Dessverre går prisene opp 200' .... Disse to ser bra ut: Dufour 365 Grand Large https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=120226104 Eller en Jeanneau SO 37 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=119026466 Redigert 8.Juni.2018 av LykkelitenIV (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.