Jump to content

Eksos inn i båten fra akterspeilet

SkipsrederHansen

Recommended Posts

Hallo. Jeg har en 32 fots saktegående båt som er rett i hekken..

Det har i lang tid vært problem med at diesel eksosen siger inn i båten om man har noen åpninger åpnet på kalesjen. Så har jeg montert daviter og gummijolle. Da ble problemet større og ikke akseptabelt. Eksosen blir liggende mellom jolla og akterspeilet og vandrer inn. Jeg har eksos/kjølevann utslippet ca 5 cm ovenfor vannlinjen( 5 cm flens ut). Har lest i noen tråder at man kan forlenge derfra viderere under badeplattformen med f.eks eksosslange eller syrefast rør. Men har noen egentlig merket at det fungerer bra ? 

på forrige båten var eksosen forlenget med en dreneringsslange som man finner på maxbo ol. Den låni vannlinjen, og gikk til enden av plattformen. Sto på når jeg kjøpte, så før/etter erfaringer har jeg ikke. På nårværende båt har jeg en eksosstøvel som leder eksosen ned i vann. Her får jeg mye eksos tilbake igjen i dragsuget i sakte fart, så det løser nok ikke problemet. 

Er noen gamle tråder om dette. Noen flyttet eksosen til side-utløp som virket noe bedre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...