SkipsrederHansen Startet 20.April.2018 Del på Facebook Startet 20.April.2018 Hallo. Jeg har en 32 fots saktegående båt som er rett i hekken.. Det har i lang tid vært problem med at diesel eksosen siger inn i båten om man har noen åpninger åpnet på kalesjen. Så har jeg montert daviter og gummijolle. Da ble problemet større og ikke akseptabelt. Eksosen blir liggende mellom jolla og akterspeilet og vandrer inn. Jeg har eksos/kjølevann utslippet ca 5 cm ovenfor vannlinjen( 5 cm flens ut). Har lest i noen tråder at man kan forlenge derfra viderere under badeplattformen med f.eks eksosslange eller syrefast rør. Men har noen egentlig merket at det fungerer bra ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 på forrige båten var eksosen forlenget med en dreneringsslange som man finner på maxbo ol. Den låni vannlinjen, og gikk til enden av plattformen. Sto på når jeg kjøpte, så før/etter erfaringer har jeg ikke. På nårværende båt har jeg en eksosstøvel som leder eksosen ned i vann. Her får jeg mye eksos tilbake igjen i dragsuget i sakte fart, så det løser nok ikke problemet. Er noen gamle tråder om dette. Noen flyttet eksosen til side-utløp som virket noe bedre. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Har du forsøkt å åpne et vindu eller ei luke fremme i båten. Da blir det gjennomtrekk og eksosen finner kanskje en annen vei? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
SkipsrederHansen Svart 21.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2018 Takk for svar. Ja gjennomtrekk er prøvd. Skal prøve forlengelse både bakover og ut på siden og se hva som fungerer best. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2018 Del på Facebook Svart 21.April.2018 Eksos slange ned i vannet vil jeg tro er det beste eller flytt eksosutløpet til siden av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.