Slowmo Startet 21.April.2018 Link til dette innlegget Startet 21.April.2018 Lurte på om noen her inne har litt greie på den delen(se bilde) om det finnes noe nyere å bedre utvalg. http://danotherm.com/page/product/75/10/low-ohm-ceramic-resistor/1/ Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 21.April.2018 Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 Hei , og velkommen til Baatplassen. Litt usikker på delen her, men det er vel en motstand til glødepluggene som jeg mener en del volvo hadde. Om den du linker til kan brukes aner jeg ikke for jeg vet ikke hvilke data det er på originalen. Mulig du kan lese noe på den. Sikkert andre her som har tilsvarende motor som kan svare også. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Dette er som nevnt over en motstand til glødepluggene. Grunnen til at de bruker denne er at de originale pluggene bruker mindre spenning en vanlig 12v. Når jeg overhalte min MD21A som er samme motor som din bare med 2 sylindre mindre, så kjøpte jeg nye plugger som er 12v og fjernet denne motstanden. Gjør du det så trenger du ikke gløde like lenge heller. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 22.April.2018 Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Gjorde det samme. Motstanden sprakk. Fant det var en dyr sak å erstatte. Bedre å skifte alle glødepluggene til 12v type og kutte motstanden. Men merk deg hvor lenge de nye pluggene skal gløde. Mine nye plugger trengte bare 20 sek. mot tidligere 45 sek. Antar at biltema har noen som kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Slowmo Svart 28.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Er så heldig at denne motoren har kun en glødeplugg som jeg har funnet ut. Men da høres det jo veldig mye bedre ut å få tak i en "vanlig" glødeplugg å bare kutte ut denne delen. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Slowmo skrev for 4 timer siden: Er så heldig at denne motoren har kun en glødeplugg som jeg har funnet ut. Den skal vel ha en i hver sylinder og md 32 er vel firesylinder. Det er vel nyere motorer som har bare en eller to glødeplugger, men da i innsuget. Mulig det bare er tegnet inn EN plugg i koblingsskjema, men da står det sikkert X 4 ved siden av pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Tror MD32 er en 6 sylinder. En glødeplugg til hver sylinder hvis den da har glødeplugger og ikke annen forvarming. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Haba skrev for 1 time siden: Tror MD32 er en 6 sylinder. En glødeplugg til hver sylinder hvis den da har glødeplugger og ikke annen forvarming. Sikkert riktig at den er 6 sylinder ja. Beklager? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.