Tro-Arne Nyheim Startet 22.April.2018 Del på Facebook Startet 22.April.2018 Hei. Jeg har kjøpt en skorgenes 24 den har en 10 sabb. års mod vet jeg ikke enda, men er problemer med kjøling på denne, starter og går fint. men med full gange blir den for varm. hva er det første som er lurt og sjekke. og evnt hvordan gå frem. Takk Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Hvis den er sjøvannskjølt er det mest sannsynlig gjengrodde kanaler i toppen. Ta av toppen, og stakk ut alt du klarer av rust fra kanaler og rundt eksosporten. En kaffekopp med rustflak er ikke uvanlig. Stakkars også hullene mellom blokk og topp. Dette bør gjøre som hver 10 år eller så. Kopperpakningen glødes og brukes på ny om den ikke er skadd. Husk rett tiltrekningsmoment på boltene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tro-Arne Nyheim Svart 22.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2018 index skrev Just now: Hvis den er sjøvannskjølt er det mest sannsynlig gjengrodde kanaler i toppen. Ta av toppen, og stakk ut alt du klarer av rust fra kanaler og rundt eksosporten. En kaffekopp med rustflak er ikke uvanlig. Stakkars også hullene mellom blokk og topp. Dette bør gjøre som hver 10 år eller så. Kopperpakningen glødes og brukes på ny om den ikke er skadd. Husk rett tiltrekningsmoment på boltene. Sitér dette innlegget Link to post
Tro-Arne Nyheim Svart 22.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2018 Hei og takk :) vet du moment på disse boltene? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Brukermanual Sabb 10G Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Jag hadde samme problem på min 10hk SABB med original sløyfe. Strevde fælt med å finne en løsning, skifta vannpumpe f.eks etc etc. Endte opp med å "drukne" hele problemet: Forlenga kjølesløyfen med vel en meter. Det løste problemet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.