Jump to content

Bruke Biltema Skruer til kaidekke

Harald-

Recommended Posts

Skal skifte dekke på kaia.

Dette blir bygd av 1 1/2 x 6" impringnert plank.

Vurderer biltema sine skruer.

Link til Biltema skruer 870264

C4 er vel nest beste korrosjonsklasse.

Noen som har prøvd disse?

Vet Corrseal til Esve sliter i trykkimprignert material.

Følgende info fra biltema sine sider:

Treskrue, utendørs, 100 stk.

Overflatebehandlet for å oppfylle korrosjonsklasse C4. Har gjennomgått 1500 timers saltspraytest. Perfekt til veranda, stakitt og andre trekonstruksjoner utendørs. 2 stk. bits medfølger. DIN 50018. EN14592.

Du skal legge nytt kaidekke til ca 200,- pr kvadratmeter, og sparer inn noen hundrelapper på skruene. Føles det ut som riktig prioritering?

Nå er vi forskjellige, men jeg hadde kjøpt A4 syrefast fra anerkjent leverandør, og vært fornøyd med at det holder de neste 30 årene. Om 30 år er det ikke mitt problem, og jeg hater å gjøre ting to ganger.

Greit at en coatet skrue tåler 1500 timer i saltlake, men problemet med dem er at coatingen forsvinner i bitssporet når du skrur dem inn. Deretter ruster hodet av. Har brukt coatede skruer en gang for 20 år siden. Aldri igjen. 

Redigert av Honduras (see edit history)

Jeg har brukt noen tusen skruer fra Biltema. Disse A4-terasseskruene kommer i to forskjellige tykkelser. Jeg velger de tykkeste. Satte opp en del utendørskonstruksjoner i fjor med disse skruen, impregnert furu. DeWalt'en dro skruene tvers gjennom hvis jeg ikke var forsiktig med sperren. Men skruene knakk ikke. Derimot å skru i eik/ask uten forboring er utfordrende til tider. 

Honduras skrev 28 minutter siden:

Du skal legge nytt kaidekke til ca 200,- pr kvadratmeter, og sparer inn noen hundrelapper på skruene. Føles det ut som riktig prioritering?

Nå er vi forskjellige, men jeg hadde kjøpt A4 syrefast fra anerkjent leverandør, og vært fornøyd med at det holder de neste 30 årene. Om 30 år er det ikke mitt problem, og jeg hater å gjøre ting to ganger.

Greit at en coatet skrue tåler 1500 timer i saltlake, men problemet med dem er at coatingen forsvinner i bitssporet når du skrur dem inn. Deretter ruster hodet av. Har brukt coatede skruer en gang for 20 år siden. Aldri igjen. 

Har ikke sagt at jeg skal bruke den ene eller andre skruene!!! Heller ikke nevnt noe om hva jeg skal prioritere, jeg lufter erfaringene fra de som har brukt de sinkbelagte skruene til biltema.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...