Sollux Startet 25.April.2018 Del på Facebook Startet 25.April.2018 Heisann, Jeg har en 2000 modell VP TAMD22 som jeg tenkte jeg skulle kjøre systemrens på ferskvannsiden. Jeg ser det skrives endel om sinkanoder i systemet skal taes ut, men klarer ikke finne noe dokumentasjon som sier om det er sink verken på ferkvannsiden eller saltvannsiden?? Er det noen som har erfaring med motor typen og systemrens? Hvor sitter eventuelt sinken? Hvordan har dere gått frem under rensing? Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Denne motoren har ikke anoder etter hva jeg vet. Du tømmer bare ferskvannskretsen, og fyller på med riktig blanding vann og systemrens. (Instruksjoner står på flasken). Deretter kjører du motoren varm. Gjerne flere turer over et par dagers tid. Så tapper du det av og skyller. Den største jobben er å skylle godt nok med rent vann etterpå. Dette bør også gjøres ved å kjøre et par turer med bare vann på kjølekretsen. Det er sannsynlig at det må skylles mange ganger før kjølevannet blir helt rent etter en slik rens, men det er jo bedre enn at belegget sitter fast på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Sollux Svart 26.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2018 Takk for svar, kunne ikke finne noe om anoder i manualen heller så da er det nok ikke montert. Får komme meg på sjøen så får jeg renset systemet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.