Miabu Startet 25.April.2018 Del på Facebook Startet 25.April.2018 Jeg har en RYDS 478 GT, kjøpt ny i 2005. Hvert år tar det ikke mange ukene før underskroget er fullt av vann ( ferskvann ). Når vi tar opp båten er det som å dra opp en blyklump, og det tar lang tid på rampa før vannet er ute. Jeg har en mistanke om at det er hull / lekk i utløpsrøret for selvlensingen. Kan ikke se noen skader på skroget ellers, og det drypper heller ikke av skroget når vi har fyllt vann i underskroget mens den ligger på " dørk " Er det noen tips om hvordan jeg kan fikse dette ? Har forøvrig nå bestillt et endoskop-kamera til mobilen for å sjekke dette. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Du mener at det kommer vann inn mellom skrog og innerliner? Kan det være at det er ferskvann/regnvann. At det kommer ovenifra. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Miabu Svart 25.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2018 Ja det det er regnvann, kanskje en bølgeskvett saltvann. Jeg har registrert at gummilisten rundt båten på utsiden ikke sitter helt fast, kan det evt komme inn vann her ? Kan liksom ikke tro at så store mengder vann kan dryppe inn der ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Miabu skrev 10 minutter siden: Ja det det er regnvann, kanskje en bølgeskvett saltvann. Jeg har registrert at gummilisten rundt båten på utsiden ikke sitter helt fast, kan det evt komme inn vann her ? Kan liksom ikke tro at så store mengder vann kan dryppe inn der ? I skrogsammensetningen (bak fenderlisten) kan det lekke inn ganske mye vann hvis ikke fuge/tetningsmassen er tett. Har selv dårlig erfaring med dette. Har hatt Askeladden båter som har lekket til dels mye vann inn her, i f.eks regnvær, båtvask, el., pga båtbygger har vært "for kjip" med fugelim/masse i sammenføyningen av innerlineren og skroget. Skal du ha det helt tett her må fenderlista av, og fuges på nytt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Miabu Svart 25.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2018 Ok, dette skal jeg sjekke!! Båtlisten var av, da båten ble skadet ved brygga i storm. Kan hende at problemet ligger der. Takk for tipps Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.