Jump to content

RYDS 478 GT 2005 full av vann mellom skrogene , hvor er feilen?

Miabu

Recommended Posts

Jeg har en RYDS 478 GT, kjøpt ny i 2005.  

Hvert år tar det ikke mange ukene før underskroget er fullt av vann ( ferskvann ).

Når vi tar opp båten er det som å dra opp en blyklump, og det tar lang tid på rampa før vannet er ute.

Jeg har en mistanke om at det er hull / lekk i utløpsrøret for selvlensingen. Kan ikke se noen skader på skroget ellers, og det drypper heller ikke av

skroget når vi har fyllt vann i underskroget mens den ligger på " dørk "

Er det noen tips om hvordan jeg kan fikse dette ?

Har forøvrig nå bestillt et endoskop-kamera til mobilen for å sjekke dette. 

Miabu skrev 10 minutter siden:

Ja det  det er regnvann, kanskje en bølgeskvett saltvann. 

Jeg har registrert at gummilisten rundt båten på utsiden ikke sitter helt fast, kan det evt komme inn vann her ? Kan liksom ikke tro at så store mengder vann kan dryppe inn der ? 

I skrogsammensetningen (bak fenderlisten) kan det lekke inn ganske mye vann hvis ikke fuge/tetningsmassen er tett. Har selv dårlig erfaring med dette. Har hatt Askeladden båter som har lekket til dels mye vann inn her, i f.eks regnvær, båtvask, el., pga båtbygger har vært "for kjip" med fugelim/masse i sammenføyningen av innerlineren og skroget. Skal du ha det helt tett her må fenderlista av, og fuges på nytt igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...