Pajcic Startet 25.April.2018 Del på Facebook Startet 25.April.2018 Hei jeg har en kompis som har en plastsekke som er hvit men sliter med mye mørke porer i gelcoaten så den ser nesten grå ut. Kan dette være sopp eller møkk ?. Er det noen som har noe tips for å få dette bort ?. ? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Våtslipe? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Forsøk først Extrem clean med micro svamp... Utrolig hva den tar... Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Dette ligner på hva vi har på vår båt forran på dekket.. Trodde det var aluminium spon fra fabrikken i holmestrand. Da jeg vaska båten ble jeg med myyyye slit kvitt en haug men det sitter dypt i gelcoat på dekket så kanskje det er noe annet? Første sesong med denne båten (2011 modell) så jeg vet ikke hvordan det har sett ut før... Rubbing med maskin tok det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Erm ligger båten i Holmestrand tro? ?? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Skit i porer i gecoaten. Sterkt vaskemiddel kost og høgtrykkspylar. Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 26.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2018 Hei og takk for mange svar. Vi har nå prøvd å rubbe, vaske med spes. rensemiddel for båt, varm stiming og div. vaskemiddel. Ingen ting av dette fungerte ?. mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Spørs om ikke dette er gelcoat som er så nedslitt at det er underlaget som begynner å syntes? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Olevine Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Jeg har hatt noe liknende på den forrige båten min. Da kom jeg til at det måtte være skitt i porene, og etter en god runde med høytrykksspyling med turbodyse ble det mye bedre. Jeg ville også ha forsøkt f.eks Starbrite Deck cleaner i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 (redigert) saltsyre/vannlinjerens og høytrykkspyler Redigert 27.April.2018 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Frehau skrev for 14 timer siden: Spørs om ikke dette er gelcoat som er så nedslitt at det er underlaget som begynner å syntes? Tror også dette må være årsaken vist ingen vaskemidler funker.. Sitér dette innlegget Link to post
Pajcic Svart 29.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2018 Nå h vi testet alt uten om saltsyre ?. gealcoat er veldig tynn har prøvd å slipemed vannsklie pappir og noen steder kom vi igjennom. mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Vi har det samme flere steder på båten vår, det er nok et ganske alminnelig syn på 80-talls båter. Jeg tror det rett og slett er gelcoaten som er i ferd med å forvitre. Muligens en kombinasjon av sol, saltvann, og dårlig kvalitet gelcoaten, evt, dårlig utført arbeid. Jeg har polert litt båt i helga, og har kun observert dette fenomenet over fenderlista, og kun utvendig. Hvis du ser på plasten med lupe tror jeg du vil se at det er små porer som går tvers gjennom gelcoaten, eller i hvert fall langt inn. Den eneste måten å utbedre det på er jo da å slipe ned og legge på ny gelcoat. En jobb jeg tviler på at jeg tar på vår båt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pajcic Svart 8.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2018 Da er båten på vannet. De mørke prikkene får bare bli. takker så mye for alle forslag. mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.