Jump to content

Plastsnekke med mørke porer i gelcoat

Pajcic

Recommended Posts

Dette ligner på hva vi har på vår båt forran på dekket.. Trodde det var aluminium spon fra fabrikken i holmestrand. Da jeg vaska båten ble jeg med myyyye slit kvitt en haug men det sitter dypt i gelcoat på dekket så kanskje det er noe annet? Første sesong med denne båten (2011 modell) så jeg vet ikke hvordan det har sett ut før... Rubbing med maskin tok det ikke.

Vi har det samme flere steder på båten vår, det er nok et ganske alminnelig syn på 80-talls båter. Jeg tror det rett og slett er gelcoaten som er i ferd med å forvitre. Muligens en kombinasjon av sol, saltvann, og dårlig kvalitet gelcoaten, evt, dårlig utført arbeid. Jeg har polert litt båt i helga, og har kun observert dette fenomenet over fenderlista, og kun utvendig. Hvis du ser på plasten med lupe tror jeg du vil se at det er små porer som går tvers gjennom gelcoaten, eller i hvert fall langt inn. Den eneste måten å utbedre det på er jo da å slipe ned og legge på ny gelcoat. En jobb jeg tviler på at jeg tar på vår båt :sweat:

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...