Jump to content

Får ikke toppakning til å tette skikkelig yanmar2QM20

Terjeandre

Recommended Posts

Holder på å fikse en yanmar 2QM20 har skiftet alt av deler jeg skulle men har problemer med å toppakningen til å tette.

Den nye toppakningen er stålpakning iforhold til gammle som var noe annet mjuk pakning. Skjønner heller ikke hvordan stålpakningen skal klare å tette rundt kjøling osv da den er like tykk overalt og du har syliderforinger som stikker noen millimeter opp. Noen som har peilig på disse motorene? skal det annet moment en på denne pakkningen eller samme som orginalt?  

her er link til toppakning jeg kjøpte https://yanmardeler.no/produkt/yanmar-marine-deler/sok-via-motortype/2-sylindret-motor/2qm20/toppakning-124772-01331

LALUNA II skrev for 1 time siden:

HAr du fått sjekket toppen din ?? den bør innom et verksted å sjekkes om den er rett /plan hvis den er avmontert pga.varmgang e.l

toppen er i flott stand den. demonterte for å skifte fjærer, eksosventiler+føringer og stempel. Men lurer på om sylinderforingene skal slipes ned pga av ny type pakning men vet liksom ikke.

Redigert av Terjeandre (see edit history)
båt 45 skrev for 13 timer siden:

hvor mye moment har du brukt den pakningen på bildet er den riktige og foringene Skal være som de er

Dro til med 190 NM pakningen skal være riktig den. Og det er ikke bare litt åpning men du får et lite skrujern mellom topp og blokk hele veien rundt 

Da fant jeg ut hva som var feil. Var rett og slett feil toppakning det finnes 3 forskjellige pakninger for 2QM20 en på 70mm, 90mm og 97mm den som er på 97mm går rundt sylinderforing og er rett pakning. Dette viste de ikke kundebehandlerne på yanmar men etter en snakk med deres mekaniker fant vi ut av dette og han gikk og sjekket delekatalog og fant 3 forskjellinge typer. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...