Jaas Startet 26.April.2018 Del på Facebook Startet 26.April.2018 Hei! Har en båt med alpha one drev, der det kommer litt vann inn det lille hullet i transom, det som indikerer at belgen lekker. Men, belgen er ny orginal, limt med orginal lim, alle tetninger i drevet er byttet og dette er trykktestet...hva skyldes lekkasjen da??? Det eneste jeg kan tenke meg er pakningen mellom drev og bell house, og samtidig at den store gummiringen inni der lekker..? Noen tips her? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Regner med at låseringen er montert også? Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 (redigert) Kan lekke inn der gear wire går igjennom transom. Redigert 26.April.2018 av theppan07 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 27.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2018 Tskjei skrev for 7 timer siden: Regner med at låseringen er montert også? Låsering på hva? Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 27.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2018 theppan07 skrev for 7 timer siden: Kan lekke inn der gear wire går igjennom transom. Ja er klar over det, men da hadde ikke vannet kommet inn det lille hullet ved akslingen vel? Er ny belg der også. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Det skal være en låsering som bankes på plass så belgen sitter mot transom. Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 27.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2018 Tskjei skrev 6 minutter siden: Det skal være en låsering som bankes på plass så belgen sitter mot transom. Ikke på gen 1 tror jeg, der er det slangeklemme utenpå. Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 27.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2018 Ja ser at på gen 2 er det en låsering, men ikke på gen 1. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Regnet med det var Gen2 . Burde vært med i heading. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Du må nesten skru av drevet å sjekke hvordan det står til. Ikke mange muligheter her. Pakning eller belg. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 (redigert) Hull til speedometer ? Er water pick up i forkant av drevet, en slange festet i forkant av drevet, går igjennom transom. red. Ser nå ut til det kun er på Bravo drev og ikke på Alpha. Redigert 27.April.2018 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Jaas Svart 28.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2018 Er ikke speedo nei :) har hatt av drevet og byttet alle pakninger, spørst om jeg må til med noe tettningsguffe i tillegg på den store gummiringen da, for det må nesten være der vannet kommer inn. Ingen andre som har opplevd at det er vanskelig å få tett her? Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Det skal absolutt ikke være noe problem å få dette tett. En gjenganger blant folk som ikke kan dette og ikke helt vet hva de driver med er at belgen ikke er riktig montert i belghuset. Belgen har 2 spor på utsiden i den enden som skal inn i belghuset og låses av låseringen. Feilen det hender folk gjør her er at belgen settes med mellomsporet i lås, og ikke det innerste sporet i belgen. Se bildet under. Det som tetter mellom drev og belghus når drevet er montert er det partiet av belgen du ser utenfor låseringen når du ser inn i belghuset når belgen er montert. Det partiet blir trykt mot flensen på “snuten” på drevet som går inn i belghuset. Legg gjerne en larve med grease rundt det partiet på utsiden av låseringen før drevet monteres. lekker det så er det ikke mangel på lim eller andre remedier. Da er det feilmontering eller hull i belg Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 29.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2018 Jeg har nok gen 1 drev og ikke den låseringen. Det eneste jeg ikke har full kontroll på nå er den store gummiringen mellom drev og bell house. Nr 14 på bildet jeg la ut lenger oppe her... så får vel ta opp båten, rive av igjen drev og kline på med noe tettningsgreier der i tillegg til gummiringen. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Skal uansett ikke komme vann der...det er pakningen som stenger av for d, ikke gummiringen. Så her er det noe annet galt. Sitér dette innlegget Link to post
Jaas Svart 30.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2018 Ja jeg skjønner ingenting... alle pakninger er nye og orginale... Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 30.April.2018 Del på Facebook Svart 30.April.2018 Har du byttet "belgen" til gir wiren ? Jeg hadde lekkasje der som jeg ikke fant ut av med en gang. Det vil komme vann inn i båten om det er hull i den, spesielt når du svinger eller tilter opp drevet. VIlle sjekket det. Om du har paknng mellom drev og bell, så burde det være tett der. Og dersom belg til drivaksel er tett, er det girwire belg som en mulighet. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Jaas Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Har byttet alle belger ja. Vannet kommer inn det lille hullet ved drivaksel når motor går, og det tyder vel på vann i knutebelgen? Jeg har bytta belger 2 ganger siste året, først til et uorginalt sett og nå til et orginalt. Bytta såklart pakninger mellom drev og bellhouse også :) Må være et eller annet som lurer meg her.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.