Jump to content

Endelig ferie!


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Nå er det kun 5 timer og 38 minutter til jeg kan henge en gul klistrelapp på kontordøren der det står: "Jeg har ferie!"

Jeg gleder meg som en unge!

 

I går var jeg nedom båten og sjekket opp olje, vann, strøm osv, så nå er alt klart for årets høydepunkt båtmessig, 4 uker i båten på svenskekysten.

 

Uheldigvis jobber Trude denne helgen, så vi kommer oss ikke avgårde før mandag morgen. Men det blir i hvert fall veeeldig tidlig den morgenen. Jeg henter henne på jobben 2230 søndag kveld, og så drar vi rett i båten og installerer oss der før vi sover over i havnen. Så setter vi på vekkerklokke (den eneste gangen i ferien!) til kl. 0400. Kommer vi oss da avgårde i 5-tiden, skulle det være rolige vindforhold nedover på utsiden av Hvaler før solgangsbrisen. Regner med å gå helt til Havstensund. Det er 56Nm og tar oss 8 1/2 time. Kommer vi oss over Gule Humpen neste dag, er det mulig vi går videre til Hunnebostrand.

 

Men derfra og videre blir det bare korte etapper. Vi har 4 uker å bruke til det gode båtliv.

 

Har ikke PC i båten, men stikker vel innom en eller annen internettkafé underveis, må jo sjekke litt e-post og se hva som foregår på forumet også. Er det andre av gjengen på de samme traktene er det bare å rope på Trudelutt på kanal 16 på VHF'n, og er vi innen rekkevidde svarer vi. Hadde vært artig å slå av en prat med andre båtfolk fra baatplassen.no.

 

Hilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God ferie Lars!

Skal til Fredrikstad imorgen for å se på en Tresfjord 28 med 49 perkins, og en 29 ac med 81 perkins (solgte scand classic`en på mandag etter 5 uker i båten)

Og til uken er det vakter de 3 første dagene så 9 dager turnusfri, håper da jeg har ny båt eller skal hente båt :yesnod:

Men god tur nedover ivertfall.

Mvh

Link to post
Share on other sites

:flag:

God ferie Lars H.

 

Skal selv utover til Finnøya ( :flag: 3.plass i landsfinalen over flotte gjestehavner, vet du! :flag: ) og Ona fyr på en litt "oval" langhelg!

Gleder oss også som "unger" - madammen og jeg!

 

La oss håpe på godt ferievær - spesielt for dere som skal så langt avgårde!

 

Ha en riktig avslappende ferie, for det er jo siste gang du kan reise på "skikkelig ferie" etter hva jeg har forstått.

Om ikke leeeenge blir det jo ferie hele året for deg - og det er jo langt fra den samme følelsen! :wink::wink::wink::sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Vi har også tenkt oss nedover svenskekysten et par uker nå i begynnelsen av august,- får håpe det blir flott vær! Vi kommer rett fra ferie nordpå,- Ofoten og Lofoten! Vi var heldige med været der :yesnod:

 

Vi legger ingen bestemte planer, men det hadde jo vært litt morsomt å dratt til Danmark i egen skute :wink: Men jeg har med meg hele familien så vi får se ann vær og forholdene ellers :yesnod:

 

God ferie ønskes oss alle :sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen,

nå er det en time igjen til ferien starter. :cheers:

Gleder oss "som unger" vi også til ferie i nybåten. Har vært ut hver helg (- en, konfirmasjon) siden pinse men det blir litt annerledes med et lengere opphold i båten.

 

Turen går ned til Håkavika (Sandefjord) i løpet av natten og blir der til mandag, svorger og svigerinne har hytte der.

Mandag går vi over fjorden til området rundt Gule Humpen, før eller etter ut fra vindforhold.

Videre er det mange områder som skal/ kan besøkes, regner med at turen går ned mot Marstrand for vi snur igjen.

Vi er å finne på Svenskekysten ca 14 dager så da er det bare å kalle på Quantum på kanal 16 på VHFén og er vi i nærheten så blir det svarer å få.

 

God ferie til alle august ferierende baatplassenmedlemmer.

 

Gudrun og Trond

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Har vært ut hver helg (- en, konfirmasjon) siden pinse

Det ar da ingenting, vi har vært ute hver helg minus to helger siden 8. april! :lol::lol: - fantastisk godt å få brukt båten. Og neste sesong er jeg pensjonist så da blir det vel uten disse "minus to helgene"? Nok om det, vi sees kanskje i Havstensund på mandag?

 

Lars H.

(som nå er på 4 ukers ferie, båttur starter mandag morgen kl.0500)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det ar da ingenting, vi har vært ute hver helg minus to helger siden 8. april!  :lol:  :lol: - fantastisk godt å få brukt båten.

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Men vi var jo ikke ferdig før klokken 03.00 natt til pinseaften. Måtte bare bli ferdig til pinse. :wink:

Nok om det, vi sees kanskje i Havstensund på mandag?

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Mye tyder nok på det ja. :yesnod:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Endelig FERIE!!!!!!!!! :flag::flag::flag::flag::drink::drink::fishing::fishing::sailing::sailing::sleep::cheers:

 

Jeg overtar seilbåten på søndag, og målsetningen er å komme avgårde fra oslo til koster på søndagen, men det forutsetter at jeg får ombord alt som er kjekt å ha i ekspressfart, og kommer avgårde i rimelig tid. Blir vel Skagen på mandag eller tirsdag :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...