VannTro Startet 2.Mai.2018 Del på Facebook Startet 2.Mai.2018 Jeg har 2 stk. BEP voltsensitive relè i båten. De ene senser ikke lengre og jeg må bruke den manuelle bryteren. Dette fører til at jeg ofte glemmer å koble fra når jeg stopper motoren og da forbruker jeg også strøm fra start og truster-batterier. Disse 300 ampere VSR har gått ut av produksjon og jeg vet de er erstattet med noe annet fra BEP, men er usikker på hva. Er det noen som vet hvilket nytt produkt som benyttes ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oberst1 Svart 2.Mai.2018 Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 (redigert) Tror de gikk ut for noen år siden ja. DVSR benyttes vel i mange installasjoner, men 140A (125 kontinuerlig). Trenger du så mye som 300? I så fall har de voltsensitive batteribrytere på 275A og 500A tror jeg som arvtagere. Eksempelvis 701-MDVS-24V http://www.bepmarine.com/en/products/battery management/remote operated battery switches Edit: flak har disse. Redigert 2.Mai.2018 av oberst1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.Mai.2018 Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Hva med Victron Cyrix? Riktignok ser det ut som du får dem bare i maks 230A versjon,... Avanserte releer med forsinket inn-/utkobling, for å hindre "klapring" i overgangsfasen. https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Der tror jeg jammen jeg fant alternativet hos Flak. BEP 720 MDVS Denne skal kunne kobles til solenoidene på samme måte som den VSR som står der i dag. Dessuten er den på 500 amp. Takker for begge tips og henvisning til Flak som har liggende god dokumentasjon på siden sin. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.