ElvarHalldorsson Startet 4.Mai.2018 Del på Facebook Startet 4.Mai.2018 Hei alle sammen. forrige helg kjøpte jeg meg en Skibsplast 15 VS fra Røyken kommune og har bestemt meg for og male den opp og gjøre den litt finere og se på da forrige eier har spraylakkert hele båten med boksespray og båten er full av rennemerker på sidene og så ikke så veldig fin ut. jeg er ganske ny i båt miljøet og har aldri eid en båt før og har ikke så veldig mye peiling på dette men jeg er nevenyttig og søker derfor litt tips på hvordan jeg burde gå frem etter båten er pusset ned. Nå har jeg bare pusset hardt enkelte steder der hvor det har vært rennemerker og resten har jeg bare matten ned den hvite fargen som ble spray lakkert med 180 papir. jeg skal også sparkle litt diverse steder rundt om på båten (tips til hvilken sparkel jeg burde gå for?) jeg skal sparkle over vannlinjen. Tips til og få vekk bunnstoffet? Kan dette også bare mattes ned eller må alt helt bort? Hvordan maling anbefaler dere at jeg bruker over vannlinjen? Jeg ønsker og ikke investere alt for mye i denne båten, gjøre det innenfor rimelighetens grenser og heller legge ned timer i arbeidet for og få en fin finish. vis dere føler ieg mangler og gi fra meg informasjon må dere bare spørre ut. legger ved litt bilder fra pussingen. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Vil anbefale å bruke to-komponent polyuretan maling. Denne får du i ulike farger hos bla. Maritim. Men... Da må all en-komponent spraylakk fjernes først. Her ville jeg prøvd kjemisk malingsfjerner ala Duxola, etc (ikke bruk biltema sin). Denne får gammel maling til å koke, og det er lett å skrape bort. Deretter sliper du resten. Sitér dette innlegget Link to post
ElvarHalldorsson Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Er denne også like effektiv til og fjerne to-komponent maling? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 4.Mai.2018 Del på Facebook Svart 4.Mai.2018 Lakkfjerner virker ikke på to-komponent maling. Der er det kun mekanisk fjerning som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.