Bjørn w Startet 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2018 Hei, vi har kjøpt en plastbåt hvor vi har vasket vekk det meste av gammelt bunnstoff. Vi tenkte å ikke ha på bunnstoff siden båten kun skal i ferskvann og står tørt og greit i garasjen hver vinter. Kan vi da bare rulle den med topcoat under? Må vi ha primer først? Og hva slags primer og topcoat går å bruke sammen? Noen som kan gi meg et greit tips om dette? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Epoxyprimer, f.eks Jotuns Antipest. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 (redigert) eller Hempel Light Primer ta den som er på tilbud. Tror jammen jeg hadde lagt 2-3 strøk av denne http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoksyprimer-2000023393/ Redigert 4.Mai.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
boble65 Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Hvorfor skal du ha topcoat? Er gelcoaten borte? Sitér dette innlegget Link to post
Maurice Svart 7.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2018 (redigert) Epoksyprimer og lagoppbygging: https://dycas.no/produkter/mellomlagene/ijmopox-hb-coating-sett Du trenger ikke topcoat under vannlinje, eller bedre sagt: 2-komponent lakk egner seg kun til overflater over vannlinje, den tåler ikke å stå under vann i mange år. Det går greit i noe måneder opp til et halvt år, men så må den ut av vannet. Redigert 7.Mai.2018 av Maurice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2018 Båt i ferskvann? Hvis gelcoat er intakt ville jeg smurt på et lag heftprimer som mekanisk beskyttelse og så sjøsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.