geirsjo Startet 6.Mai.2018 Del på Facebook Startet 6.Mai.2018 Heihei Jeg har kad 300 på min Viksund 310 fly Under kjøring på flyen går turtall plutselig under 1000 Vi får feilkode 6.4 MS-enhet Stopper vi motoren og starter igjen går det greit en stund Skifter vi styreplass går det greit Noen som har erfaring med dette? Har også problem med turtal under akselerasjon mellom 2600 - 2900 at den fjusker Før og etter går den helt fint Mvh Geir Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 6.Mai.2018 Del på Facebook Svart 6.Mai.2018 Har du prøvd og gjøre rent kontakter på ledninger til fly det kan hende det hjelper. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Larss1 Svart 6.Mai.2018 Del på Facebook Svart 6.Mai.2018 Kontrollspaken kan fuske, det ligger en variabel motstand i disse som er et kjent problem. Prøv det enkleste først, kalibrere kontrollspaken. Instruksjon for kalibrering er godt beskrevet i manualen. Når det gjelder ujevn gange på turtallet du angir kan det være så mangt, beskriv gjerne problemet/symptomer nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
geirsjo Svart 6.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2018 Det virker som den bare får støtvis med diesel, så over 3000 går den helt fint opp til 3900 Tar jeg turtallet raskt forbi 2600 til 3200 går det greit Jeg skal prøve å kalibrere, men det blir først mot helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Haddock_ Svart 6.Mai.2018 Del på Facebook Svart 6.Mai.2018 Just mellan 2600-3000 rpm och att den inte orkar, och faller tillbaka till under 2600 där kompressorn går är ett vanligt symptom av att turbon börjar bli sliten. Går att renovera hos turbofirmor. Sitér dette innlegget Link to post
geirsjo Svart 7.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2018 Ok vi skal se nærmere på turboen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.