mmosberg Startet 7.Mai.2018 Del på Facebook Startet 7.Mai.2018 I vinter monterte jeg turbotrykkmålere i min 32 Scirocco. Første tur etter sjøsetting oppdaget jeg en markant forskjell i ladetrykk på motorene. Bb motor hadde i perioder 0,7 bar lavere ladetrykk enn stb. I dag har jeg feilsøkt, funnet og reparert lekkasjen. Det lakk mellom kompressorhuset og lokket med stuss til ladeluftrøret. Erfaringen som kan være verdt å få med seg her er at akselerasjonen på motorene nå er mye raskere. Volvo sitt EDC system på twin installasjoner setter turtallet låst (=) slik at den friske motoren må vente på den med lekkasje som bruker lengre tid på å bygge turtall. I dag bikket båten 43 knop og 3900 rpm, og som nevnt er den mye raskere opp i plan og fart. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
dieselfan Svart 9.September.2022 Del på Facebook Svart 9.September.2022 Lurte på om noen kan hjelpe med delenummer på ladetrykkmåler sensor til KAD44 / KAD300. Ikke den som bor i den sorte boksen men den som står på innsuget og leverer ladetrykksignal til instrumentet i dashen. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Denne? https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=1000035726&language=no Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.