Mimieg Startet 9.Mai.2018 Del på Facebook Startet 9.Mai.2018 (redigert) Hei, Vi skal ut med båten om et par timer og jeg har lyst til å dra et sted og overnatte.. Vi starter i holmestrand så lengre enn Horten er urealistisk med 3 åringen. Kjølen er på 1.95. Naturhavn eller marina, begge deler er greit, hva anbefaler dere? Lei google nå ? Takk for alle kjappe svar! Redigert 9.Mai.2018 av Mimieg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Hva med bukten mellom Løvøya, Mellomøya og fastlandet, rett nord for Horten? Ringen markerer bukta, og prikken markerer hvor det ligger 3-4 bøyer tilhørende Oslofjorden Friluftsråd. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Dreuf Svart 9.Mai.2018 Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 Jeg er ikke kjent oppover der, men du har jo Horten Gjestehavn: http://www.hortenhavn.no/webkamera/horten/ eller Åsgårdstrand gjestehavn (hørt mye skryt om den) http://www.oslofjorden.com/gjestehavn_marina/aasgaardstrand_gjestehavn_horten_vestfold.html Ellers vil jeg anbefale Havneguiden enten via bok, app eller web for å bli litt kjent i området. Og ett annet godt trix er å bruke gule sider med flyfoto. Der kan man se hvor det har ligget båter når de har flydd over. Har båten som ligger inntil land ett sted mast så er det stor sannsynlighet for at det er dypt nok :) Såg på havneguiden at de oppgir Langøya (litt sør for Holmestrand). Der er det en molo med 2m dybe på vestsiden/kortsiden. (1.5m innenfor moloen så der burde dere nok ikke gå). Videre nedover så er det Bastøybukta utenfor Horten, her må dere ligge på svai 4-8meter dybde. Utsatt for nordavind, men ser ikke ut som vind blir noe problem i dag... Så om jeg var dere ville overnattet i Horten eller Åsgårdstrand også kanskje videre til Bolærne i morgen. Der skal det visst være fint uten at jeg har vært der enda.. God tur :) Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2018 + Da fant vi veien til Horten. For et nydelig vær! Små og store koser seg. Takk for svar ? Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Det er ikke så mange (natur-)havner på strekningen Holmestrand - Horten. Moloen på vestsiden av Langøya vil jeg ikke anbefale til annet en dagfortøyning. Altfor åpent. Men prøv heller å stikke over fjorden. Det finnes flere muligheter i Mossesundet. Det er også koselig i Son. Prøv Fuglevik havn sør for Moss. Og vil du ha det helt stille og idyllisk så gå til Evjesundet. Der er det også lagt ut OF-bøyer. Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Takk for gode tips. Fint her i Horten bortsett fra pipinga! Høres ut som en lastebil som rygger.. Stått på non stop i 2,5 time nå. Er dette vanlig? ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.