Jump to content

Anbefalte Båtlinker


Batdilla

Recommended Posts

Enig.  Jeg kom over siden i midten av september i fjor og la da linken inn på denne lenken.  Initiativtaker og redaktør til siten, Dick Tucker, er en hyggelig og behjelpelig kar.  Han svarer villig vekk på motorspørsmål.  Ellers er der et eget forum med kun Yanmar-prat

 

Topp side det der. Mye interresangt for oss Yanmar eiere.  :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her er en link til en oppskrift for hvordan man kan koble seg opp til et fildelingsted for båtfolk.

 

http://www.havna.com/msgshow.phtml?site=&id=4357

 

Forstår det slik at man kan dele kartprogrammer, kart, dokumenter, bilder etc som har noe med sjøen å gjøre.

 

Lovlig? Ulovlig?

 

Jeg vet ikke, men det ble diskutert i forumet i linken så det kan du jo lese selv.

 

Hilsen Ørjan Berg

Link to post
Share on other sites

En link som jeg ikke kan se ligger her enda, rett meg om jeg har blingset, men jeg synes den kommer til bil viktig om 637 dager er linken til Volvo Ocean Race! Jeg liker å følge med for å se hvilke lag vi kan forvente oss og om det blir nok båter og lag til å få skikkelig konkuranse.

 

Det danske laget har til nå bare betalt preliminary inngangs beløp på £1,500! Slik jeg ser det så er det ikke 100% sikkert at de stiller, men at det er ønsker om å stille en båt og lag under den danske flagg. Vi får holde håpet oppe for danskene, så lenge ingen stiller med båt med det norske flagg! :smiley:

 

Det er til nå bare 5 lag som er offisielle der 3 har egene URL-er, 2 britiske og en fra USA! Lagene som har egne linker er

 

Boating Partners (UK)

McDonald Yachting (UK)

Team Kan-do (USA)

Link to post
Share on other sites

Her er en gullgruve for de med interesse for GPS - avlegg et besøk hos groups.yahoo.com og gjør et søk på 'GPS'. Du får da en masse treff. Blant annet finnes en masse grupper som deler waypoints med hverandre. Kanskje ikke så mange Nordiske, men... I tillegg er det en rekke spesialgrupper for de forskjellige typen apparater, programmer og båttyper. :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg gir meg ikke med groups.yahoo.com. I dag fant jeg en underkategori som heter Boating. Under denne igjen finner man kategoriene:

Building and Design (92 grupper)

Houseboating (Egne grupper for de som er interesserte i dette med å bo i båt - masse info! 39 grupper)

Personal Watercraft (98 grupper)

Sailing (1145 grupper... :headbang:)

Yachts (124 grupper)

Model Boats and Yachts (139 grupper)

 

Masse kosestoff når man bare ønsker å fordrive litt tid, eller leter etter svar på noe som kanskje er litt mer 'sært'. Et tilsvarende vell av båtinfo finner du hos groups.msn.com. Jeg har ikke funnet om de har egne kategorier for båter, men kanskje noen andre finner det og kan legge inn en link i denne tråden? Uansett er det mange båtrelaterte grupper her også. Et søk på 'boat' gir 3836 treff - dvs dedikerte grupper som omhandler et eller annet ifbm med båt. Eller man kan søke på "Selco" og få opp hjemmesiden til Selco 18 Cabin gruppen, man kan søke på "Saga 27" og få opp hjemmesiden til Saga 27 klubben, et søk på "GPS" gir 282 grupper, søk på "snekke" gjør at man får opp "Saga 20 klubben", osv.

 

Grunnen til at jeg anbefaler disse gruppene, er at her har man ofte samlet mye info på et sted. I motsetning til når man søker ellers på nettet, finner man ofte alt på et sted i disse gruppene, hvis man er heldig og finner ei gruppe som er litt aktiv. Man finner mange diskusjoner om det aktuelle temaet. Finner man ikke svaret der ved å søke i eksisterende tråder, kan man poste et nytt spørsmål. Videre er det ofte bra samlinger av linker relatert til temaet, det kan være samlinger av bilder, det kan være egne dokumenter som er lastet opp, osv. Anbefales!

Link to post
Share on other sites

Det er mange båtforeninger og private som har problemer med slippmuligheter.

 

Marinelift i Stavanger har en patentsøkt løsning som passer for de fleste:

http://www.marinelift.no/

Aner ikke hva det koster, men for de som er interessert er det sikkert bare å ta kontakt med firmaet.

:headbang:

Sjekket med marinelift og der antydet de ca 180 store for den store varianten. Mye for en enkelt bruker, men for en litt større båtforening er det vel fullt overkommelig?

Ett enkelt kranløft kommer vel fort på 1000 og oppover.

mvh

JanS m/y Gygra

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Noen som har planer om å bygge inn septiktank? Her finner du noen tegninger og bilder - på finsk!  :yesnod:

 

http://www.roskaroope.net/sv/septiprojekti...k_ritningar.htm

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei, Jan!

 

Jeg regner med at du tenker på den som ligger på Rud (Rudsletta 12), som lå i Sandvika tidligere? Det ser ut som om de har skiftet navn til seasea.no, men hjemmesiden er ikke oppe og står ser det ut til. Den gamle siden til Byggplast i Norge gikk via følgende adresse http://www.byggplast-batprylar.se/. Følger du den blir du henvist til seasea.

Link to post
Share on other sites

Hei, Jan!

 

Jeg regner med at du tenker på den som ligger på Rud (Rudsletta 12), som lå i Sandvika tidligere? Det ser ut som om de har skiftet navn til seasea.no, men hjemmesiden er ikke oppe og står ser det ut til. Den gamle siden til Byggplast i Norge gikk via følgende adresse http://www.byggplast-batprylar.se/. Følger du den blir du henvist til seasea.

takk for hjelpen brum..finner heller ikke katalogen,men den er vel opp å går snart

Link to post
Share on other sites

Ja, da er alle linker i denne tråden frem til dette innlegget kategorisert og ligger sammen med linkene til trådene i Åpent Forum i kategoridokumentet.  :flag:

 

Så dersom du nå søker etter informasjon i kategoridokumentet finner du ikke bare hva som ble diskutert her men også linker til eksterne webdokumenter som hører til samme sak.

 

Er ikke det praktisk? Hvorfør lete gjennom ørten forskjellige kataloger med ørten forskjellige kategorier for å finne 'alt' om et tema?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...