Torekjel Startet 10.Mai.2018 Del på Facebook Startet 10.Mai.2018 (redigert) Når drevet ble tatt av i fjor høst var det klart at drivakselen måtte byttes. Gimbal bearing i hekkplaten ble også skiftet. Alt ble gjort av Holmen Motor. Nå viser det seg at det er en ny u-lyd i drevet som høres tydelig ved 13-1400 rpm dvs 3-4 knop. Det rasler kanske tydelig, høres ut som et lager som er løst / slitt. Det er ingen ulyd uten at gear er innkoblet, det er tilnærmet samme lyd forover og akterover. Ved 1600 rpm og oppover, dvs fra ca 6 knop er lyden knapt hørbar og og mye svakere. Jeg tenker at belastningen da er høy nok til at et lager holder seg i "i ro". Jeg har to spørsmål. Hva kan det være, mon tro? Og kanskje viktigst, tør jeg kjøre med det slik gjennom sommeren...? Er det noen som har tanker / erfaringer? På forhånd takk! Redigert 10.Mai.2018 av Torekjel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.