Mouche Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 @moderator Er Sleipner blitt gjort kjent med denne tråden? Hvis ikke så tror jeg både de, og vi som kunder, hadde vært tjent med det, eller? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
KongKing Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 (redigert) Mouche skrev 18 minutter siden: @moderator Er Sleipner blitt gjort kjent med denne tråden? Hvis ikke så tror jeg både de, og vi som kunder, hadde vært tjent med det, eller? Jeg har gjort dem oppmerksomme på tråden. Svaret jeg fikk var: «Takk for tilbakemeldingen. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre rett for oss og vi forholder oss til Norske lover - også forbrukerkjøpsloven.» kk Redigert 29.Juni.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Komodo skrev for 2 timer siden: Nå har ikke jeg inngående kjennskaper til de paragrafene du har vist til, men så lenge dette vel ikke blitt motsagt så regner jeg med at det stemmer? Forbrukerkjøpslovens § 18 kommer til anvending. Nå gidder jeg for så vidt ikke denne diskusjonen, tro og tvil tilhører dem med snippen bak/frem. Trådstarter er fornøyd med avgjørelsen, der det var skissert flere alternativer. Han valgte det ene. Ellers kan man lese seg opp og få flere juridiske betraktninger: http://www.jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1192/1196 blant annet. I dette spesifikke tilfellet er det også et forhold mellom Sleipner og (var det) Ilas? Altså hvem er det som skal bære reklamasjonsbyrden for varer produsert av tidligere produsent. Hadde jeg vært Sleipner (for å personifisere), ville jeg muligens vært en smule tilbakeholden. Nå kjenner jeg ikke kontraktsforholdet mellom de to foretakene ved salg av produkt/produktnavn. Så, da gidder jeg ikke denne mer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 34 minutes ago, Hulda said: Så, da gidder jeg ikke denne mer. Nei vel. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Personlig hadde jeg dratt de hele veien gjennom systemet så lenge det ikke var fysiske skader eller fukt i kontrollenheten. Mange produsenter snor seg unna reklamasjonsansvaret på lignende måter og her mener jeg TS er for snill. Skriver de ukjent årsak og den er montert ihht produsentens anbefalinger kan det ikke være kundens feil. Men er løsningen god og TS fornøyd er det kanskje greit. Krangling er også slitsomt ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Jens_P Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 (redigert) Sjøbliss skrev 1 time siden: Krangling er også slitsomt ? Ny kontrollboks til Engbo midi står oppført med pris på kr. 3.754,- på Sleipners hjemmesider. Med tilbudt prisavslag på kr 1.000 blir det snaue tre-tusen å krangle om. Dras dette inn i rettssystemet går det normalt ett til to år før saken er avsluttet, med risiko for å tape alt og pådra seg ekstrautgifter. Er det verdt de bryderiet? Ikke for meg. https://sleipner.no/produkt/20690/side-power-engbo-midi-201/ Redigert 30.Juni.2018 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Stemmer godt det :) har tatt lignende valg som deg tidligere men det sitter langt inne. Uansett godt å ha utstyr som fungerer! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Ventus Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Med den holdningen er det jo fritt frem å spare på å undra seg (fulle) reklamasjonsansvaret. Lenge før de store og tunge prosessene kan man henvende seg til forbrukerrådet etc. for vurdering og derved justere dialogen mot firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Det er vel kanskje akkurat derfor Sleipner inntar en slik holdning som de tilsynelatende gjør her; regner med at folk hverken gidder å gå videre med det eller legger ut historien på nettet som her. Tror Sleipner hadde gjort lurt i å endre holdning! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.