Jump to content

Volvo Penta 5,7 GI 280, plutselig kutt i bensintilførselen?

Bjl

Recommended Posts

Du kan søke på volvopenta.com med motornummer. Jeg fant kun transom/drev opplysninger med nummeret ditt.

VP og Mercruiser hadde problemer med carter-pumpen, et lakkbelegg på innsiden av pumpe løste seg opp til små partikler som tetter høytrykks-/lavtrykkspumpen og innsprøytningsdyser/injectorer og overtrykksventill. Kan gi forskjellige dårlige utfall og i enkelte tilfeller kan pumpene bare stoppe. Samme pumpecluster er i tilfelle også vannavkjølt, og ved dårlig vanngjennomstrømning kan pumpene i enheten gå varme og gå i stykker. 

enheten ser ut som på bildet:

IMG_1067.PNG.a161b5f8981e92ec05a471d9a0739ecd.PNGzs

Dessverre er de svært dyre. Til min 8,1L koster den rundt 12 000 og kunne leveres på en uke. (LaSa). Vet ikke om din er akkurat samme modell eller noe nedskalert, men tror du må regne med noe av det samme. Du finner endel om dette på US båtforum. Det finnes Forøvrig også billige Kina-kopier på eBay om du tør det..

Du bør uansett få en expert til å se på det før du handler. Problemet kan alltids være noe annet enn dette. 

Holder selv på med dette og har tenkt mye av det samme. Utfordringen er imidlertid at ifølge diverse forum er det ikke et spørsmål «om» dette med malingsbiter som løsner skjer, men snarere et spørsmål «når». Det er kommet et oppdatert produktnummer på pumpen, noe som indikerer at ting er endret/forbedret. Det er derfor man bør vurdere å ta kostnaden med å gå for helt nytt.

Selv er jeg skeptisk til kombinasjonen bensin, strøm/spenning og billige Kina deler - selv om produktet kan være utmerket. Tror ikke jeg tør..

Du kan se denne YouTube-videoen om problemet: 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...