avmønstret5 Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Mener du virkelig at politiet mangler kunnskaper i å ta grepet om de som ikke kan oppføre seg/er bøller? Ja det tror jeg. Hva tilsier at de skal ha kunnskap utover hvermannsen? Neppe i utdanningen. To eksempler av flere opplevde: 1. Vi ligger akterfortøyd innenfor en lun odde i Kragerøskjærgården. En taxibåt kommer som en sjøplog for full pinne og kutter nesten akterfortøyningen. Jeg er heldigvis på land og springer til for å holde båten fra, men noen kraftig smell i berget blir det. Jeg ringer politiet i Kragerø og bekriver episoden som jeg opplevde som ren pøbelopptreden. Jeg beskriver dette også ut fra sjøkartet, men de virket desorientert. Jeg forklarer at båten gikk med full fart og var klart innenfor grunnlinja. Da kommer det - grunnlinja, hva mener du ????? 2. Vi havner tilfeldig sammen med en gruppe båter m/barn og voksne i en uthavn m/kommunal brygge. Stemning stiger utover kvelden. Vi har med barnebarn og går ombord. Det skåles, skråles, skrikes og rautes. En politbåt kommer inn, betrakter sirkuset, "ha en fin kveld". Til slutt sier kona til den verst skrikhalsen som nå ikke er talefør og sterkt bevegelseshemmet. "Vi går herfra før du skremmer ungene". Ordren lystres, han velter seg ombord, fyrer opp motor og fjernkontrollen til akterfortøyning og de forsvinner i slakke buer ut i høstmørket. Jeg vil ikke ha møtt han der ute. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Skagen er vel ut unntak, men også her er det grenser. Opplevde en episode for noen år siden. En stor norsk båt fra en kjent fjord satte ut en sjøscooterligende farkost og kjørt rundt i havna. De fikk tilsnakk av havnevakta og gav seg, men etter 1/2time var de i gang igjen. Etter ca 10 min kom en virkelig svær taubåt bakkende inn i havna med en 4 " slepetrosse klar.Via høytaler som gjallet over hele havneområdet ble de anmodet om å forlate havna inne 5 min eller å bli slept ut. Tro de var ute i løpet av 2 min. Og her hadde en PC-test ved en av Norsk Tests sentre virkelig vært forebyggende?? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Og her hadde en PC-test ved en av Norsk Tests sentre virkelig vært forebyggende?? mvh tuffff ???????? Har du noe forslag som hjelper Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Tja, et kurs i folkeskikk kanskje. Nå hjalp jo åpenbart denne slepebåten med trosse og høytaleranlegg da. Men rent bortsett fra det så har jeg ikke noen gode forslag til hvordan man blir kvitt - eller reduserer problemet med båtbøllene, eller andre bøller for den saks skyld. Poenget mitt er at jeg tror ikke at et obligatorisk båtførerbevis tredd ned over hodet på 410.000 båtførere hjelper i noen særlig grad heller. I hvert fall ikke sett i forhold til den totale kostnaden på dette (som andre her på BP har beregnet til 1 milliard kroner). Bedre da å bruke denne milliarden til oppgradering av småbåtleder og holdningsskapende arbeid og mere oppfølging av båtbøllene osv. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Hmm- nå forutsetter jeg at holdningsskaping er en viktig del av opplæringen ha en fin dag Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 tredd ned over hodet på Tilkall politi og be den tre en hette nedover hode på vedkommende. Dette hjelper alltid. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 (redigert) Ja, det er helt utmerket, men det er jo ikke noe som tyder på det i forslaget som er lagt frem. Du kan jo i dag lese selv og gå opp til en prøve på et av Norsk Test 400 test-sentre. Svare riktig på 40 av 50 meget enkle spørsmål, og så har du et bevis som vil bli godkjent. Så fremt dette forslaget går i gjennom, da. Tviler på om båtbøllene forsvinner med dette. Ha selv en god dag. Min blir (delvis) tilbragt ombord. mvh tuffff Red.: Dette var et svar til pettersand. Ellers er jeg enig i at en hette tredd nedover hodet, enten av politiet eller andre, nok hadde satt stopper for de værste utslagene. Redigert 19.Juni.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 kan vi ikke samle oss , og lynsje dem etter tur.. :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tuffff Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 nop mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Er det datamaskinen min det er noe i veien med, eller det to separate diskusjoner som pågår i denne tråden? Tør jeg minne om krangle-tråden" ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Ja det tror jeg. Hva tilsier at de skal ha kunnskap utover hvermannsen? Vel, nå trodde jeg i min grenseløse naivitet at en av politiets viktigste oppgave var å sørge for lov og orden, men forstår at det er feil? Og at løsningen da skal være å lære opp en/flere andre yrkesgrupper som allerede har hendene fulle av arbeidsoppgaver(?) blir jo nokså kreativt, men kreativitet er bra det! Kanskje lærere skal bli brannmenn, brannmenn bli ligningsfunksjonærer og statsministeren lakei på slottet? Og politikerne forøvrig kan brukes som fendere i gjestehavnene på sørlandet i sommerhalvåret for de duger jo ikke til noe (annet)? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 Kanskje lærere skal bli brannmenn, brannmenn bli ligningsfunksjonærer og statsministeren lakei på slottet? Og politikerne forøvrig kan brukes som fendere i gjestehavnene på sørlandet i sommerhalvåret for de duger jo ikke til noe (annet)? Bortsett lærere til brannmenn ( for mange kvinnelige lærere i skolen som sikkert ikke er villige til å skifte kjønn) har jeg ingen innvendinger Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 Kan du gjøre et unntak for min venninne? http://www.naughtybitsandbobs.com/Dressing...oduct-N1902.asp Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
vanntrivsel Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Vel, nå trodde jeg i min grenseløse naivitet at en av politiets viktigste oppgave var å sørge for lov og orden, men forstår at det er feil? Og at løsningen da skal være å lære opp en/flere andre yrkesgrupper som allerede har hendene fulle av arbeidsoppgaver(?) blir jo nokså kreativt, men kreativitet er bra det! Kanskje lærere skal bli brannmenn, brannmenn bli ligningsfunksjonærer og statsministeren lakei på slottet? Og politikerne forøvrig kan brukes som fendere i gjestehavnene på sørlandet i sommerhalvåret for de duger jo ikke til noe (annet)? Mouche , politikk er ikke tillatt. Hvor fort kan man ikke glemme seg bort.. eller kanskje regelverket er myntet på alle de andre? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Velsignet være den mann som, når han ingenting har å si, avstår fra å bekrefte dette faktum. George Eliot Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tuffff Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 "Det å invitere til en fremmed, er å starte en kjede av begivenheter du selv ikke har kontroll over." T.S. Eliot mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Også den dumme har ofte en fornuftig tanke - han merker det bare ikke. Danny Kaye Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tuffff Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 he, he...... Det tror jeg stemmer, ja. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Vet du at politikk ikke skal diskuteres her, Mouche Nå må du skjerpe korttidsminne ditt Mouche. Skal man ligge litt frempå i diskusjonene må man huske hva man sa for et par dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Lykke er et spørsmål om god helse og dårlig hukommelse. Albert Schweitzer Den som bruker et argument og herunder påberoper sin autoritet, bruker ikke sin intelligens; han bruker bare sin hukommelse. Leonardo da Vinci Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
vanntrivsel Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Det er en fin ting for en ulærd mann å lese bøker med sitater... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Lesning gjør ikke et menneske vis, bare lærd. William Somerset Maugham Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 hehehe, skulle nesten tro at tråden snart blir off. Snart er det bare sitater her Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon. William G. McAdao Derfor har jeg innsett at videre diskusjon er nyttesløst! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.