Jump to content

Hvorfor er noen bøllete på sjøen?

Lotus

Hva tror du er hovedårsaken til bøllekjøring?  

351 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Fremdeles litt Off Topic:

Det er bortfall av nettverk ved datasentret der de som (-- reference to evil site removed --) leier serverplass av har sin server plassert. Uvisst når det kommer iorden igjen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bøllekjøring i 5 knops grense..:

Vannski1

Vannski2

Nå har vel ikke så mange av oss mulighet til å se videoene dine. .3gp formatet er ikke støttet av så særlig mange mulimediaprogram. Kan du konvertere til avi, wmv eller noe slikt?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da har jeg like godt konvertert begge filene slik at de kan vises i Media Player også. Og fort gikk det, klin oppi land! Videoene finnes her og her

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Når du surrer med dagens og gårdagen meninger Lotus ,må jeg jo konfrontere deg med det.

Nå er jeg i tvil Lotus... for eller imot båtførerbevis?

Tja, jeg tror de fleste har fattet hvor jeg står i denne saken. Om du er blant dem vet jeg ikke helt. Enten har du ikke fattet pointet eller så elsker du å trakassere. Jeg mistenker deg for det siste, for du virker jo ganske oppegående.

Hvor klart kan det egentlig sies?

For det første tror jeg at bøller er og blir bøller. Litt kynisk kanskje, men det er nå slik jeg mener det er. Jeg baserer det ikke på hva folk sier, men på hva de faktisk gjør.

Sitatet er hentet fra mitt svar direkte etter ditt innlegg til meg. Klikk på linken og les hele innlegget en gang til. Klarere kan det vel ikke sies? Jeg tror derfor du har fattet pointet. Da gjenstår bare det andre alternativet.

Alle ser at Havgapet trakasserer, men ingen vet hvorfor Havgapet trakasserer. Hvorfor gjør du det egentlig?

Redigert av Lotus (see edit history)
Grunnen til at jeg spør er at hvis bøllene rett og slett ikke vet bedre, må vi få satt i gang en opplæring av bøllene snarest mulig. En obligatorisk båtførerprøve vil være et godt sted å begynne, selv om flere enn annenhver båtfører allerede har dette sertifikatet.

Da ser det ut for at vi er ganske enig om dette ihverfall.

Trakasering var vel en noe drøy påstand. Å minne folk på hva de har sagt før går ikke under den kategorien Lotus.

2. Opplæring hjelper - det kan dokumenters både ut fra forsking og svært lang erfaring.

Hva hjelper opplæring mot?

3. Rett opplæring gir ikke bare navigasjonskunnskaper, men også "bøllekontroll".

Hva i nåværende pensum til båtførerprøven gir bøllekontroll som du kaller det? Ingenting så vidt jeg kan se.

mvh tuffff

Link til program for konvertering kommer imorgen. Nå ble jeg ropt i seng!

Hei

Nå er jeg våken igjen. Programmet jeg brukte for konverteringen heter: ImTOO 3GP Video Converter Det kan konvertere mellom flere forskjellige videoformater, og kan lastes ned fra ImTOO. Greit program dersom en tar noen videosnutter med mobilen og senere kanskje vil redigere vha. f.eks. Windows Movie Maker, eller som her, konvertere til et format som "alle" kan lese.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Men hvorfor sniker du rundt å tar bilder av andres båter og dikter opp historier havgape

Se tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31076

Det er tillatt å ta bilder båter og legge inn på forumet. Førøvrig finnes det et utall båtbilder sammen med historier som jeg ikke kan huske Lasse har kritisert før. Det kan være av båter som har gått på skjær, sunket eller laget forstyrrende hekkbølger og få har stilt spørsmål om historien er korrekt. Noen har t.o.m gått så langt at de har etterlyst identifiserbare båter med bilder hvor eiereforholdet har vært uklart og oppfordret om å stoppe båten eller tilkalle politet. Det er faktisk mye som blir sagt og skrevet her på BP, men blir det gjort av de rette personene blir det godtatt.

Her er noen bilder på lik linje med mine. Og ingen av fotografene har sneket rundt..bildene er tatt i full offentlighet

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=26747&st=340

Hva hjelper opplæring mot?

Hva i nåværende pensum til båtførerprøven gir bøllekontroll som du kaller det? Ingenting så vidt jeg kan se.

mvh tuffff

Bøllete oppførsel på sjøen. All læring er også med å skaper holdinger, og jeg forusetter at de som skal drive opplæringen har kunnskap om hvordan en oppfører seg på sjøen og være i stand til å formidle dette. At alle ikke har forutsettninger for å kontroller sin oppførsel vil være et faktum her som i alle andre sammenheng. I båtverden vil disse egentlig være lette å identifisere og dermed skulle de ikke være vanskelig å landsette.

Jeg har deltatt i båtlivet i en del andre land i Europa hvor mange har et mye "trangere" båtliv en vi har, men har til dags dato kun opplevd en bølleoppførsel, og her snakker en om båthavner med hundrevis av gjestebåter. Aldri bråk eller tull.

Skagen er vel ut unntak, men også her er det grenser. Opplevde en episode for noen år siden. En stor norsk båt fra en kjent fjord satte ut en sjøscooterligende farkost og kjørt rundt i havna. De fikk tilsnakk av havnevakta og gav seg, men etter 1/2time var de i gang igjen. Etter ca 10 min kom en virkelig svær taubåt bakkende inn i havna med en 4 " slepetrosse klar.

Via høytaler som gjallet over hele havneområdet ble de anmodet om å forlate havna inne 5 min eller å bli slept ut. Tro de var ute i løpet av 2 min.

En må også ta grepet på de som ikke lærer, jeg vet faktisk ikke om politiet er de rette, de mangler kunnskaper, kanskje havnemydigheter med utgangspunkt i maritim kompetanse og Redningsselskapet bør ha aksjonsmyndighet ovenfor bøller.

Redigert av pettersand (see edit history)
Det er tillatt å ta bilder båter og legge inn på forumet.

Jeg har ikke skrevet noe om hva som er tillatt eller ikke. Denslags overlater jeg til jurister. Du har tatt bilder av båten min og benyttet dem som dokumentasjon til en oppdiktet historie som omhandler meg. Siden du dikter opp historier om andre, hvordan kan du da forvente at noen skal tro på ting du skriver?

Du har flere innlegg i den tråden jeg henviste til som er direkte løgn:

Løgn nr 1: tittel= mann overbord

Løgn nr 2: Ruslet litt rundt på bryggene og plutselig hørte jeg et plask og synes å skimte en mann som kavet i vannskorpa

Løgn nr 3: Ble litt engstlig da du falt uti så jeg tenkte jeg skulle hjelpe,. men du kom deg raskt opp.

Løgn nr 4: Beklager at jeg ikke var rask nok til å ta bilde av fallet og når Lasse svømte rundt båten med full påkledning.

Løgn nr 5: Når jeg var nede senere satt du bak fortsatt uten klær.

Løgn nr 6: Gikk og ruslet rundt og hilste på gutta som ...

Vi kan vel dermed konstatere en ting: Havgapet er en løgner

En må også ta grepet på de som ikke lærer, jeg vet faktisk ikke om politiet er de rette, de mangler kunnskaper,

Mener du virkelig at politiet mangler kunnskaper i å ta grepet om de som ikke kan oppføre seg/er bøller? :confused:

Jeg ville også tro at det store flertallet av de voksne som kjører båt stor eller liten, har tatt sertifikat for bil, og det er vel ingen tvil om at det er en nokså grundig og obligatorisk opplæring, hvor adferd og hensynstagen er sentrale punkter. Det skulle jo bety at disse bøllene har fått (og bestått!) ganske grundig opplæring i temaet uten at det synes å ha hjulpet? Hva er det da i den obligatorisk båtføreprøven som skulle tilsi at det er "løsningen" på problemet? :confused:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Og bildene er manipulerte også da..?

Nei bildene er ikke manipulerte, men historien din er bare løgn fra ende til annen.

Det er kanskje på tide å lære seg å skille mellom fantasi og sannhet?

Er du virkelig så skrudd at du ikke vil inrømme at historen din er oppdiktet?

Det skulle jo bety at disse bøllene har fått (og bestått!) ganske grundig opplæring i temaet uten at det synes å ha hjulpet? Hva er det da i den obligatorisk båtføreprøven som skulle tilsi at det er "løsningen" på problemet? :confused:

:sailing:

Hadde vi nå bare hatt statestikkene til Lotus, som kunne fortalt hvor stor andel av båtfolket som går under kategorien båtbøller. Kankje prosentandelen ikke er så stor som man tror og at det kun handler om promiller. Problemet kan være overdramatisert av enkelte. Kanskje en og enhver bør gå i seg selv og tenke seg om når man omtaler andre som båtbøller?

Jeg er av den oppfatning at de aller fleste båtfolk er høflige og vennlige

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...