Boatamator Startet 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2018 (redigert) Har ein Halco 19 fot som har mange «sår», slik at glasfiberen viser her og der. Spørsmålet mitt er: Korleis får eg denne enklast og billigast mogleg tett/ sikker for plastpest? Dette er ein båt med påhengsmotor eg ga 10k for og ikkje noko eg vil legge alt for mykje penger i, men den må flyte i nokre år:) skal prøve å legge ved bilde. Håpar på svar! Mvh Amatør Redigert 15.Mai.2018 av Boatamator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Plastpest kommer ikke krypende over natta. Fikse småsår med gelcoatrep. Større skader fikser du med polyester og glassfiber? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Med mindre du har veldig store områder med sår så vil den nok flyte I mange år uansett om du gjør noe eller ikke. Men som nevnt rep ved bruk av gelcoatrep, eller forsegling av skadene ved hjelp av Tec7 eller lignende så holder nok det. Plastpest er ikke reltatert til skader, og har ikke båten fått dette enda vil den trolig heller ikke få det. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Det enkleste er vel å kjøpe en boks med 2-komponent primer som du smører på skadestedene. Da hindrer du fukt å trenge inn i glassfiberen. Gelcoat sparkel er litt mer jobb, men mer holdbart hvis båten dras på land. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 theppan07 skrev 1 time siden: Det enkleste er vel å kjøpe en boks med 2-komponent primer som du smører på skadestedene. Enig i dette forslaget. Men slip helt rent først, og legg på flere lag, minst tre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Boatamator Svart 15.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2018 Tusen takk for svar såpass raskt:) Kjølen har det værst, her viser glassfiberen faktisk langs stortsett heile kjølen i underkant. Så viser det i litt større langsgående sår og ned til bitte små sår litt over alt. Har blitt anbefalt å male alt med gelcoat også primer + bunnstoff, men har og fått høyre at eg klarar meg heilt fint med 2 strøk med primer + bunnstoff. Legger ved bilder her så det kanskje er enklare å gje råd:) Der er 2 bilder før eg pusset den ned og 3 etter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.