Jump to content

Halco 19 fot, hvordan få skroget tett under vannlinja?

Boatamator

Recommended Posts

Har ein Halco 19 fot som har mange «sår», slik at glasfiberen viser her og der. Spørsmålet mitt er: Korleis får eg denne enklast og billigast mogleg tett/ sikker for plastpest? Dette er ein båt med påhengsmotor eg ga 10k for og ikkje noko eg vil legge alt for mykje penger i, men den må flyte i nokre år:) 

skal prøve å legge ved bilde.

Håpar på svar! 

Mvh Amatør

Redigert av Boatamator (see edit history)

Med mindre du har veldig store områder med sår så vil den nok flyte I mange år uansett om du gjør noe eller ikke. Men som nevnt rep ved bruk av gelcoatrep, eller forsegling av skadene ved hjelp av Tec7 eller lignende så holder nok det.

Plastpest er ikke reltatert til skader, og har ikke båten fått dette enda vil den trolig heller ikke få det. 

Tusen takk for svar såpass raskt:) 

Kjølen har det værst, her viser glassfiberen faktisk langs stortsett heile kjølen i underkant. Så viser det i litt større langsgående sår og ned til bitte små sår litt over alt.

Har blitt anbefalt å male alt med gelcoat også primer + bunnstoff, men har og fått høyre at eg klarar meg heilt fint med 2 strøk med primer + bunnstoff. 

Legger ved bilder her så det kanskje er enklare å gje råd:) 

Der er 2 bilder før eg pusset den ned og 3 etter.

C63A0F09-43E7-4A98-8CF8-9D9A8D66AC85.jpeg

63FD21C8-58CB-4E2C-872B-0DEC65F5C537.jpeg

DB72A05C-0FAA-453A-B4F6-8B2D4EAC8DA3.jpeg

1B954561-A878-4A96-8287-1A60476D876E.jpeg

7B077EAA-0066-4A44-9411-2C9073613E60.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...