Jump to content

Hente/leverings tur Southampton til Porto i Portugal

Ida Marie III

Recommended Posts

Brigg skrev 4 minutter siden:

Veldig hyggelig å få være med på tur i et farvann som er fremmed for mange av oss. 

I første innlegg ble samlet distanse stipulert til drøye 700 nm. Har dere logger eksakt distanse?

Mener drøyt 740 nm. Kan sjekke esakt i morgen . Vi gikk lengre ute en jeg først tenkte. Men med så mye fiske redskaper i sjøen dårlig merket, og gjerne med taukveiler flytende ved blåsene, tok vi ikke sjansen på å gå der om natten .

lurvetass skrev for 17 timer siden:

Hvis du kan få store grillede sardiner bør du forsøke det. Fikk det i Lisboa for et par år siden og det er helt nydelig med en frisk enkel hvit bordvin til.

De har jeg smakt i Spania.... ? det holder lenge...  ?.. men smaken er som baken. ..

Brigg : 747 nm er totalen. Sjekket nå. 

I dag leier vi bil, og tar oss en  tur. 

Så om noen vet om severdigheter innen skapelig rekkevidde for en  biltur, så kom gjerne med forslag.. 

Ida Marie III skrev 23 minutter siden:

Takk. Bra distanse på få dager med forholsvis saktegående båt. 

Til sammenligning ble henteturen @chrisrik nettopp gjennomførte fra Kristiansand til Tromsø 1044 nm. Hvilket bekrefter at norskekysten er lang, skrekkelig lang. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Speedmaster skrev 33 minutter siden:

Hvor hadde @chrisrik endt opp hvis han hadde satt kursen sørover istedet for nordover fra Kristiansand? :) 

Har ikke kart foran meg, men mener vi brukte ca en uke fra Brest til Oslo. Med 150nm i døgnet gir det 1050 nm. Vi seilte ikke direkte, men tror jeg ikke bommer mye. Ut fra hukommelsen er det litt under 150 nm fra Oslo til Kristiansand, så han hadde kommet syd for Brest, ett veldig fint område å seile i, men husker ikke navnet på småbyene vi besøkte.

Leiebil i Porto - vi kjørte oppover elven. Fine områder med en del å se på. Første timen østover er litt mye folk og biler, derretter er det veldig fint.

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

De har jeg smakt i Spania.... ? det holder lenge...  ?.. men smaken er som baken. ..

I dag leier vi bil, og tar oss en  tur. 

Så om noen vet om severdigheter innen skapelig rekkevidde for en  biltur, så kom gjerne med forslag.. 

De er forskjellige.

De portugisiske er store og grilles på kullgriller og blir veldig gode.

Men som du sier smaken er forskjellig :yesnod:

Hilsen

Lurvetass

Når jeg så denne hentetråden måtte jeg til å måle litt, og det er ikke tvil om at jeg hadde kommet til et betydelig varmere sted enn hvor jeg havnet... 

Uavhenging om det hadde blitt Frankrike, Spania eller Monaco.

Men, kystlinja vår tror jeg, er ca 100 ganger mer spennende :clap: Til tross for temperaturene. Og da er jeg egentlig fornøyd.

Fortsatt god tur @Ida Marie III. Sjefsbåt du har kapret...!

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Da er vi ved veis ende her nede. Har vært en flott tur, og 2 artige dager i Porto . Fartet rundt med bil i går, og avsluttet med en overdådig middag og avslutnings fest. Byen har masse flott gamle byggverk, men preges av forfall, og høy arbeidsledighet. Og restaurant prisene er helt urimelige, sammenlignet med f.eks Spania. Glad festingen ikke gikk av egen lomme.. ?

Fyller på med litt bilder. Kjørte bil opp elven et stykke, og tok bilder av alt fra slusene i elven lengre oppe, til trikkene Zitt etterlyste..

20180525_151347.jpg

20180525_155716.jpg

20180525_155759.jpg

20180525_163052.jpg

IMG_0402.jpg

IMG_0403.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...