Windy37GM Startet 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2018 (redigert) Jeg har demontert Wallasen min for rengjøring. Og presterte å glemme hvilke kabler skal hvor ? Den gule/grønne i par med den sorte. Den gul/grønne til glødepluggen, men den lille sort? Hvor skal den? Og den tykke sorte som jeg mener skal til gods siden den er -(minus). Husker en av dere, eller er i nærheten av en 95D? Redigert 21.Mai.2018 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Den sorte som er i par, skal på holderen for glødepluggen. Står en skrue inn på siden. Den andre sorte er en ekstra jording og er normalt montert på samme skrue som braketten for glødepluggen. På kretskortet er den ved siden av kontakten (T-formet) for 12v +/- inn. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Tja, etter litt omhing og greier (og bytte av råtten kabelsko), er den gul/grønne til jord og den sorte pluss til glødeplugg ser det ut til. Den tykke skal til ramma for jord Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 (redigert) Wallas Service skrev 4 minutter siden: Den sorte som er i par, skal på holderen for glødepluggen. Står en skrue inn på siden. Den andre sorte er en ekstra jording og er normalt montert på samme skrue som braketten for glødepluggen. På kretskortet er den ved siden av kontakten (T-formet) for 12v +/- inn. Ser det er et skruehull der på glødepluggen sin side. Funker det å koble den gul/grønne rett mot gods, dvs på den klemstålplaten som holder glødepluggen inne? Og den sorte til senter av glødepluggen? Dvs ser ut som + på pluggen? Dvs sånn? Redigert 21.Mai.2018 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 De sorte kablene skal til jord, en til skruhullet (hvor du mangler skruen?), og en til klemplaten. Om det går å koble begge sorte til klemplaten vet jeg ikke, har ikke prøvd. Du får i verste fall bare dårlig kontakt. Finner du ikke en skrue som passer? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Skal kikke ? Den gulgrønne ohmer jeg er jord, dvs minus. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Har bladd meg gjennom diverse koblingskjemaer for 95 og tilsvarende modeller, og ser ut for at det spiller ingen rolle hvor/hva/til kablene fra kontakten blir plassert på glødepluggen. Det viktigste er at den grove sorte går fra kabelskoen på kortet til klemplaten. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 (redigert) Ahhh. Da skjønte jeg det tror jeg. gul/grønn til festeskruen på siden av glødeplugg (den er minus målt på kretskortet. Fanr en skrue som passet), lille sorte til tuppen på glødepluggen (pluss) og den feite sorte til klemplata. Omtrent slik: Redigert 21.Mai.2018 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Funka som tusan, fyra på første forsøk Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Wallas Service Svart 21.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.